Gå til innhold

Hva er symptomene på bekkenløsning? Samme som 2.trimester

Anbefalte innlegg

Sitter her med sykt vondt i korsryggen, smerter i halebeinet og strålinger ned i rumpa.

Har vært plaga med ryggen en stund, men det siste har kommet de siste par dagene- og dessuten gjør det nå også litt vondt når jeg går, det har det ikke gjort før.

Er så redd det er begynnende bekkenløsning- noen som vet symptomene på det?

Fortsetter under...

hei:) det kan være bekkenløsning.. høres sånn ut. men, kontakt legen din og få henvisning til fysioterapaut. det er gratis når du er gravid, og i 6mnd etter fødselen. i mellomtiden så sov på siden med pute mellom bena, det lindrer. eller hvis du ligger på ryggen så putt en pute under knærne.. for å avlaste ryggen. varmepute og varme bad lindrer også.

bekkenløsning er plagsomt, men ikke grusomt. med mitt første barn var jeg så sterkt plaget at jeg gikk med krykker, men fødselen gikk fint for det. lytt til kroppen din, og ikke overanstreng deg, men ikke bli sittende i ro heller, da kan det låse seg, og det er ikke særlig behagelig. det er viktig å finne en balanse mellom å ta det med ro og holde seg i bevegelse, som funker for deg. det er hvertfall min erfaring. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...