Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt å gi sønnen min grøt til kvelden. Gir dere melk ved siden av eller gir dere vann. Jeg hadde flaske med melk sånn at han kunne drikke innemellom men det endte opp med at han heller ville ha flasken i stede! Hvor mye drikke bør han ha ved siden av egentlig?

Han er 4,5 mnd.

Skrevet

JEg har også akkuart begynt med grøt, men gir på dagen. Startet mandag og er nå oppe i 3 t-skjeer med grøtpulver. Jeg gir ikke drikke ved siden av, men ammer etterpå nå som grøtmengden ikke er så stor. Når han får større posjoner så kommer jeg til å gjøre som tidligere - amme litt først, deretter grøt, og så amme litt igjen.

I spedbarnsboken står det at man bør starte måltidet med melk og deretter grøt, dersom man ikke ønsker å trappe ned på ammingen.

Skrevet

Hei,

jeg ammer alltid før grøt. Dette for at melkeproduksjonen ikke skal reduseres. Det beste er jo melken enda. I grøten er det jo melk eller vann, slik at man trenger ikke gi noe utenom. Men jeg synes det er greit å gi min lille jente på 5 mnd litt vann hver dag. Godt å venne henne til det tidligst mulig, slik at det ikke blir problemer med å gi det senere.

Det er vanlig at de reagerer på grøtkonsistensen til å begynne med. Det er jo så uvant. Og ikke vet de helt hvordan de skal få den ned heller. Jeg syntes det var rgeit å begynne med veldig tynn grøt blandet med egen utpumpet morsmelk. Og så har jeg gradvis hatt oppi mer grøt og fått tykkere konsistens.

Anbefaler også å blande ut med litt olje eller avokado for å få det mer fett. Jenta mi elsker grøt med avokado... Er veldig mye karbohydrater i grøt. Dette er de heller ikke vant med, da morsmelken nesten ikke har noe harbohydrater...

Blir nok bra uansett:)

Lykke til:)

Skrevet

Når man bare gir mme, skal man gi melk først da og? Eller grøt først og så flaske?

Skrevet

Jeg vet ikke, men tenker at det kanskje kan være lurt å ta pause i grøten for å gi litt melk/vann, slik at de også får i seg litt væske? Vet ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...