Gå til innhold

stumpelufting og nakensprading...er dette normalt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med dette, det høres kanskje ut som en bagatell men...

Vi er mye sammen med andre småbarnsfamilier og en av dem vil så gjerne la 2 åringen lufte stumpen i tide (og utide?) hele tiden. Er jo sikkert deilig å få luftet seg litt altså, min datter får også det. Men da gjør vi det gjerne på badet eller soverommet hjemme hos oss selv uten så mye oppstyr og publikum. Ikke på besøk hos andre og sånt...

Er det bare jeg som er sær eller er det litt spesielt å til stadighet kle ungen sin naken hjemme hos andre og la den vandre rundt, sitte i møblene etc? Ungen får ofte gå naken når vi skal spise også og jeg synes rett og slett ikke det er så ålreit med en hånd på tissen og en på gulosten jeg altå......"Det er jo bare en liten barnerumpe, det gjør vel ingenting" fniser mammaen. Jada, en søt liten barnestump er det...men det har skjedd små uhell ikke så få ganger og jeg begynner å bli lei av å vaske møbler og tepper pga denne stumpeluftingen men tør liksom ikke si noe. Føler at dette er en sånn ting som moren burde skjønt selv og derfor blir det pinlig å ta det opp.....

Skrevet

gud bedre meg si i fra. Ingen unge, her i huset får gå naken. Ja og da tenker jeg på uhella. Tenk om ungen bæsjer i sofaen, vi har stoffsofa. Nei da får de heller kalle meg fisefin, jeg hadde sagt i fra at det kan de gjøre hjemme. Selv min unge går ikke naken rundt hjemme. Det har altså ingenting med nakenhet å gjøre, skjønn er det alle, men tiss og bæsj..det hører hjemme i bleia.

Skrevet

Hehe, er jo litt hippie å la dem gå nakne hos andre, helt ok å si ifra. Si det på en pen måte og med et smil og lat som ingenting etter det. Mulig de blir litt snurt, men det går sikkert over.

Ellers er jeg for litt rumpelufting i ny og ne, men det kan man gjøre hjemme eller på invitasjon.

Skrevet

Har ikke noe imot rumpelufting jeg heller, men den tar vi hjemme, under forholdsvis kontrollerte forhold, dvs. f eks på badet.

Skrevet

Rompelufting tar vi heime... Er forberedt på å tørke opp tiss frå jenta vår, godt å kravle rundt uten bleie av og til. Men det hadde aldri ramla meg inn å la ho gå utan bleie hos andre.

Gje beskjed du.

Skrevet

Her luftes stumpen titt og ofte, men da under kontrollerte former i eget hjem.. Mellom to bleier. Jeg følger med, men det har selvfølgelig skjedd uhell. Han elsker å hoppe rundt i sofaen i bare nettoen. Og løpe rundt å få skikkelig lufta seg :-).

Men vi holder klærne på ute blant folk altså.

Skrevet

ja er enig med alle dere...

vi lufter rompa hjemme!!! jeg hadde IKKE likt om noen kledde barnet sitt nakent i mitt hjem, hvis ikke det er en spes grunn eller at de var på lengre besøk!!!

Skrevet

Kommer heelt annpå hvem vi erhos :) Hos min mor og hos min onkel å tante(hjem nr 2 og 3 for oss), så flyr han gjerne naken litt før kveldstid.. men ikke hvis vi er hos venner... det finnes grenser!

Skrevet

Ungen min (på19 mnd) får løpe rundt naken i 15-30 min. Om jeg har en venninne eller foreldrene mine på besøk så tenker jeg fint lite på det.

Han bruker bleie enda, og gjerne etter en rumpelufting lar jeg han gå med truse til han har hatt 1-2 "uhell". Det er sånt som skjer! :)

Vi er og øver på å gå på do innimellom uten at det kommer noe. Men han er veldig stolt av å få gå med truse, og det er fint for selvtilliten hans.

Skrevet

Å det var godt å se at det ikke er jeg som er helt vrang her. Har tenkt mye på dette og synes at det kunne da umulig være normalt.

Får forsøke å finne en fin måte å si det på, men moren til barnet er ikke så lett å snakke med, hun tar ikke hint og gjør som hun vil med det meste. Men ikke med min sofa og stueteppe......!

Annerledes når de er bittesmå og ligger på gulvet og lufter seg litt, mer kontroll da. Men en toåring er overalt, det er verre!

Skrevet

Til LapScouse.

Forskjellen er jo at det er hjemme hos deg og at uhellene skjer i dine møbler! Da bestemmer du det jo selv og det er en helt annen sak. Du lar ham ikke tisse 2-3 ganger i sofaen og teppene til venninna di?

Skrevet

Lar du en på halvannet år gå i truse og ha 1-2 uhell hver dag? Blir ikke det mye styr og søl og hva er egentlig poenget med det? Blir han tidligere tørr mener du av å fly rundt i tisse ned huset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...