Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Har en gutt på 4 mnd som har hard mage. Bør jeg gi malt i melken, eller sviskedrikk? Og i tilfelle, hvor mye sviskedrikk? Har gitt malt før, men nå som han er 4 mnder kan han jo ha sviske og..
Gjest Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Du kan godt prøve sviskedrikk (eller pure) det har alltid vært veldig effektivt på magen til gutten min. Var vel det første han fikk smake og han likte det kjempegodt :-)
nawi Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Synes malt funker best. Men for din lillegutt, funker muligens svisker. Prøvde faktisk begge deler samtidig første gang hun var hard i magen. Bare for å være på den sikre siden.... Litt dumt kanskje, men nå funker malt;-)
dodi sin Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Det er bare å kjøre på med begge deler. Ingen fare..de virker helt forskjellig og komplementerer faktisk hverandre. Malt binder væske i tarmen og svisker er fiber som krever væske.
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 7. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2008 Hvor mye sviskedrikk skal jeg gi og hvor ofte? Er jo en del i flaska, og kan kun oppbevares i tre dager åpnet, er det meningen at han skal få i seg hele flaska på tre dager? Har gitt to-tre teskjeer til nå..
¤ LilleMi ¤ Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Hva med å kjøpe svisker, koke de ca 10 min, mose og hive de i isterningsbrett:) Da slipper du at noe går til spille:) Jeg hadde ganske ren konsentrasjon svisker uten så mye vann når jeg moste de for å slippe å gi altfor mye. Gav også malt til jenta mi en stund, men følte at det på en måte sluttet å virke etter en tid...kjørte da på med svisker en dag og det gjorde susen gitt:)
Gjest Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Jeg helte sviskejuicen i sånn isbitbrett og satte i frysa, så tinte jeg et par firkanter ved behov.
dodi sin Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Jeg brukte faktisk sviskepure istedenfor sviskedrikk. Gav så mye jeg fikk i han, ca et halvt glass.Rørte inn noen teskjeer mme i starten for at den skulle bli litt rundere i smaken. Du kan også blande det i grøten hvis han får det. Du kan også gi både malt og sviskesaft med flaske. rør ut en teskje malt i ca 25-50ml vann.
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 7. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2008 Får man kjøpt pure ferdig på butikken akkurat som drikken? Kan ikke huske å ha sett dette, men mulig de bare ikke har det der jeg pleier å handle.
stoltmammatilenjente Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Småfolk sin sviskepure er holdbar i en uke i kjøleskapet, funket perfekt for jenta mi som bare spiste noen skjeer hver dag.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. november 2008 #12 Skrevet 8. november 2008 Jeg synes malt er best. Dypper en t skjed i malten, og rører ut i vann 1 - 2 gng pr dag (som jeg bruker i grøten).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå