Gå til innhold

Pakkis, jævla pakkis! Dere ser bastandig så uskyldige ut, men bak de svarte øya deres er det faen meg mye rart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Narkotika og trygdesvindel! Det er dere som fører mesteparten av hasjen hit og ødelegger norsk ungdom, slik at avskummet deres kan komme å overta alt det vi har bygget opp!

Jeg har her sitert første avsnitt i boka Pakkis, skrevet av Khalid Hussain. Jeg har litt delte meninger om at 10 åringen har lånt den på skolens bibliotek.

Skrevet

Nå er vel meningen i boken å formidle det motsatte. Syns det er en bra bok, men han er kanskje litt ung...

Skrevet

... Men det er en veldig bra bok, leste den selv da jeg gikk på skolen.

Skrevet

Oi....... hardt språk til en tiåring kanskje?

Har forøvrig ikke hørt om boka og vet hva den omhandler,hvorfor skriver Khalid Hussain dette?

Skrevet

Jeg tenker litt som Spetakkel, han blir jo 11 år neste uke, men ligger et par år etter i kognitiv utvikling.

Kanskje bare å la han lese den og håpe at han skal forstå "ironien".

Skrevet

Jeg vil anta at han har hørt mye verre språkbruk enn dette allerede.

Hilsen lærer

Skrevet

Hehe.... det finnes nok svært få ord han ikke kan ja.

Skrevet

Skaff et eksemplar til og les sammen med ham? Ikke lese høyt liksom , men at dere kan drøfte boka og synspunkter underveis?

Er kjempebra at han låner bøker på biblioteket og vil lese da, så for å opprettholde lesegleden er det kanskje kjekt å gjøre noe sånt..? Aner ikke jeg hehe..bare tenker litt høyt :)

Skrevet

jeg måtte ha narkopraten med min 10 år gamle sønn for et par uker siden..

i tillegg lever vi i et samfunn som blir mer og mer multikulturelt..

har ikke lest boka selv, men kanskje jeg skulle be sønnen llese den?

Skrevet

jeg synes det er bra at han leser denne, så lenge han skjønner at intensjonen er å formidle det motsatte.

Skrevet

Den leste jeg da før jeg var 10 år, vi hadde den hjemme i bokhylla da den først kom ut. Husker ikke hvor gammel jeg var, men yngre enn 10 år.

Synes ikke han er for ung i det hele tatt jeg, det er ikke akkurat søndagsskole-tilstander i dagens grunnskole. Men du kan jo lese den du også, så kan dere jo prate om det.

Skrevet

Den boken er ikke så gal, men hold han borte fra Ondt landskap av samme forfatter, den blir litt hard for en ti-åring syns jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...