Joikaboll@ Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Narkotika og trygdesvindel! Det er dere som fører mesteparten av hasjen hit og ødelegger norsk ungdom, slik at avskummet deres kan komme å overta alt det vi har bygget opp! Jeg har her sitert første avsnitt i boka Pakkis, skrevet av Khalid Hussain. Jeg har litt delte meninger om at 10 åringen har lånt den på skolens bibliotek.
Gjest Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Nå er vel meningen i boken å formidle det motsatte. Syns det er en bra bok, men han er kanskje litt ung...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 ... Men det er en veldig bra bok, leste den selv da jeg gikk på skolen.
WP-TLogPeanut Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Oi....... hardt språk til en tiåring kanskje? Har forøvrig ikke hørt om boka og vet hva den omhandler,hvorfor skriver Khalid Hussain dette?
Joikaboll@ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2008 Jeg tenker litt som Spetakkel, han blir jo 11 år neste uke, men ligger et par år etter i kognitiv utvikling. Kanskje bare å la han lese den og håpe at han skal forstå "ironien".
Pysa Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Jeg vil anta at han har hørt mye verre språkbruk enn dette allerede. Hilsen lærer
Joikaboll@ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2008 Hehe.... det finnes nok svært få ord han ikke kan ja.
WP-TLogPeanut Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Skaff et eksemplar til og les sammen med ham? Ikke lese høyt liksom , men at dere kan drøfte boka og synspunkter underveis? Er kjempebra at han låner bøker på biblioteket og vil lese da, så for å opprettholde lesegleden er det kanskje kjekt å gjøre noe sånt..? Aner ikke jeg hehe..bare tenker litt høyt
dama Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 jeg måtte ha narkopraten med min 10 år gamle sønn for et par uker siden.. i tillegg lever vi i et samfunn som blir mer og mer multikulturelt.. har ikke lest boka selv, men kanskje jeg skulle be sønnen llese den?
mamarama og lille banan Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 jeg synes det er bra at han leser denne, så lenge han skjønner at intensjonen er å formidle det motsatte.
OsloMor Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Den leste jeg da før jeg var 10 år, vi hadde den hjemme i bokhylla da den først kom ut. Husker ikke hvor gammel jeg var, men yngre enn 10 år. Synes ikke han er for ung i det hele tatt jeg, det er ikke akkurat søndagsskole-tilstander i dagens grunnskole. Men du kan jo lese den du også, så kan dere jo prate om det.
Gjest Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Den boken er ikke så gal, men hold han borte fra Ondt landskap av samme forfatter, den blir litt hard for en ti-åring syns jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå