Gå til innhold

Hvor lenge kan eg fullamme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia er 5,5 md og får kunn pupp. Har prøvd med grøt, men det gikk ikke. Nå roer hun seg tidligere på kvelden så vi bare legger grøten på is en stund til....

Men hvor lenge skal eg fullamme?

Til hun gir beskjed om hun trenger mer eller? Tenker på det med introduksjon av mat når de er 6 mnd.....

Skrevet

du kan fullamme til 1 år, men må da begynne å gi jerntilskudd ved 6 mnd.

Anbefaler sterkt å begynne med smaksprøver så fort som mulig. Ikke stress med maten om ammingen går greit.

Prøv velling på flaske som startmat + frukt (f.eks. skav av litt banan med skje), sutte på eplebit, drue (dra av skallet)

nå ved 7,5 mnd er det smaksprøver + pupp og velling hos oss.

Skrevet

Hei!

Jeg fullammet til jenta var 9 mnd, fordi hun ikke villa ha noe annet. Hun la på seg fint.

Vi lurte i henne litt grøt hver dag men det var veldig lite..

Jenta er nå 13 mnd og ammer en del enda..

Skrevet

Vi begynte med smaksprøver då tuppa var 6 mnd og nokre dagar. Men det tok LANG tid før det var mulig å få ho til å ta til seg noko som helst egentlig, så eg fullamma i praksis til jenta var 10,5 mnd. Så lenge babyen legg fint på seg er det ikkje noko i vegen for å fullamme lenge, men du bør kanskje prøve å venne ho til smaken på annan mat, sjølv om ho et seg mett på pupp. Det kan gjerne bli vanskelegare å introdusere fast føde om ein venter heilt til 12 mnd. Du bør og snakke med helsestasjonen ang jern, om jenta di treng tilskudd etter 6 mnd.

Kos deg med amminga :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...