Gå til innhold

Flere her inne som dupper av når barna er våkne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så trøtt fortiden selv om jeg ikke legger meg så seint.

Kunne sovet en hel dag virker det ut som.Så det hender jeg dupper av å sovner mens jeg hører mitt barn romstrere i rommet(stuen) men da er alle dører lukket.Jeg føler meg som den værste mora som tenkes kan pågrunn av dette.Så blir det også fort mørkt ute,er jeg rar som går ut i mørket selv om klokken er bare 5 eller 6 om ettermiddagen?

Jeg vurderer sove alene i natt å se om det vill hjelpe på.for dette går ikke i lengden for husarbeid blir omtrent ikke gjort å alt flyter fordi det er mye å gjøre med den lille ellers.Nå¨er klokken 16.52 å det er som sorte natta ute.Sa vi skulle gå ut men hva er visten?Er ikke opplyst på alle lekeplasser likevell så hva er visten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, du er nok sliten og har et søvnunderskudd. Kanskje du er jernfattig også? Du burde kanskje ta en tur til legen og sjekke det. Også trenger du litt avlastning tror jeg. Noen som kan passe barnet en natt eller kanskje til og med en helg? Det skulle sikkert gjøre deg godt å få sove skikkelig og sammenhengende en natt eller to.

Ingen krise at du har duppet av mens barnet romsterte rundt deg, det har jo gått bra. Men det er nok ikke den beste løsningen i lengden, noe kan jo skje...men det vet du jo.

Det er ingenting galt i å gå ut en tur selvom det er mørkt ute, kan være deilig det. Gjør det selv iblant jeg. Noen ganger er det oppfriskende å få litt luft og jeg kvikner til. Dessuten kan det være godt å sette et aktivt barn i vogna en liten halvtime, det er jo en slags avkobling det også.

Håper du får litt hjelp og hvile, så ordner det seg nok skal du se. Vi er alle litt slitne og trøtte iblant, ikke dårlig mor for det!

Skrevet

Jeg synes heller ikke at du er noen dårlig mor for det om. Alle kan være trøtte, utslitt og ha mangel på ekstra energi.

Når jeg gikk gravid med lillebror og storesøster var godt 1 1/2 år, så var jeg så trøtt jeg slet også med å holde meg våken. Hendte noen ganger at jeg lukket øynene litt. Prøvde å holde meg til hun skulle hvile.

I vår (når vi hadde lemming her) sovnet jeg i sandkassen på terrassen for jeg var så trøtt. Jeg satt opp og ned i en stol på terrassen og sovnet. Kunne ikke legge meg ned på teppet med lillebror (som da ikke kunne krype og ikke kom seg noen vei) for da hadde jeg sovnet. Jeg måtte bare sitte. Det er så fælt å være så trøtt!

Men gjør som du selv sier, sov alene. Prøv å få deg ikke bare en, men flere netter med god søvn. Prøv med en varm dusj før du legger deg.

Det er også et godt tips som blir nevnt over her, med å gå til legen og sjekke om du har jernmangel.

Skrevet

Hehe.....du er absolutt ikke alene. Vi bor oppe i nord, å nå har jo neste mørketiden satt inn for fult, så blir sinnsykt fort trett jeg også.

Jeg har totalt barnesikra endel av stuen, så vet at det ikke er noe farlig å la mini putre rundt alene der. Så det hender jeg legger meg litt på sofaen og dupper, mens han leker rundt meg. Er mest på morgenen da, når mini finner ut at han skal stå opp halv seks.

Her om dagen duppet jeg av mens han lekte på gulvet, å så plutselig våknet jeg av at han stod nedfor sofaen, rett atmed meg å prøvde å stikke smokken sin i munnen min :) syntes vel jeg burde ha den når jeg sov :)

Sover ikke så tungt når jeg dupper slik, men føler meg også litt som en dårlig mor når jeg gjør dette. Men virker nå som mini synes det er greit, å han sier rask i fra visst han ikke er fornøyd med det. Så har forsummet meg med at det er helt greit :) er jo ikke langt unna visst det skulle skje noe, og våkner veldig fort visst jeg hører noe unormalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...