Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min og jeg har fått påvit trøske, har hatt mistanke en liten stund da det har svidd etter amming.

I dag begynte vi på medisin, jeg "pensler"puppen og gir han med en liten sprøyte.

Men, helt fra vi startet med dette har han vært kjempe urolig ved puppen, snur seg vekk, vil nesten ikke spise og hylgriner!! Er det normalt, hvor lang tid tok det før deres babyer roet seg.

( Jeg spiste pinnekjøtt i går, kan det være det han reagerer på, at melken har blitt salt... ?)

Når vil vi merke at sviingen blir bedre?

Holder det å koke smukkene, eller skal jeg gi nye hver dag?

Tusen takk for hjelp!!

Skrevet

Vi har også hatt trøske og det tar tid og få bort. Ikke gi deg før alle symptomer er borte. Er det mykostatin du har fått? Jeg fikk mikstur til snuppa og krem(mykostatin det og) til puppene(kan også bruke canesten, og den trengs heller ikke og vaskes av før amming)

Nykokt smokk hver dag. Les inne på www.ammehjelpen.no under sopp. Der står det masse bra info.

Vi har gått på medisiner i 5 uker nå og først nå det begynner og bli bra. Og det med at han er urolig ved puppen kan skje innimellom og vil stabilisere seg igjen. Snuppa mi har noen sånne dager hvor ho nesten er helt vill med puppen, spiser, slipper og griner. Roer seg ofte etterhvert, eller så kan det hende han har vondt i magen?

Skrevet

Tror ikke pinekjøtt kunne påvirket melka di!det du spiser går ikke i melka i følge min hs.Gutten min hadde trøska også,brukte noe mikstur,men jeg gitt ham bare i sprøyte og ikke penslet pupp med den.Gikk fort over.Kanskje du bør prøve å ikke pensle pupp.

Lykke til! :)

Skrevet

Grunnen til at han er hysterisk ved puppen er antageligvis fordi han svir i munnen. Det svir i munnen hans akkurat som du svir på puppene... Prøv å gi litt medisin før han spiser og resten etterpå, da kanskje sviingen roer seg slik at han får spist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...