Gå til innhold

Hvordan regner du alder på babyen din? Teller du uker eller dato til dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Skrevet

Jeg telte uker frem til ca 12 uker/3mnd, deretter gikk jeg over til mndsbenevnelse. Etter hun fylte halvannet/2 år begynte jeg med hele og halve år.

Skrevet

Uker teller jeg fra den bestemte ukedagen og fram til 12 ukers alder. (minsten er født en fredag, og fram til den 12. fredagen er hun "uker" i alder).

Måneder og uker går ikke helt overens da det ikke er akkurat 4 uker i en måned, men 30/31 dager, så måneder går fra dato til dato. Hun er født den 6., så hun er 1, 2, 3, 4 osv.. måneder den hver 6. den aktuelle måneden.

Skrevet

Man sier jo gjerne uker de første par mnd, etter det går det fra dato til dato her ihvertfall. Hvordan regner du DIn alder da, uke til uke, eller dato til dato? ;)

Skrevet

he he...på meg selv teller jeg self dato til dato,ellers ville jeh jo vært ollgammel..he he.

Jeg spør fordi jeg ikke vet om jeg skal velge middagsglass til 5 mndr eller 6 mndr..

Skrevet

Det er ikke så mye forskjell på de glassene altså, er vel mer biter i den til 6 mnd enn den til 5. Ikke noen big deal om babyen får det ene eller det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...