jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Tenkte bare å lage en tråd for oss som har like gamle bebiser....slik at vi kan dele erfaringer og sånt. Jeg har ei jente som fyller 3 mnd den 17 nov.
lizaloo Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Hei. Jenta mi fyller 3 mnd den 12. Kjekt med den slik tråd, alltid noe man lurer på Vi sliter med vesla og spising (se annen tråd om reaksjoner på mme) og vi er ganske sliten av at hun er veldig utilpass og har vondt og dårlig nattesøvn til tider. Hun er jo en blid og fornøyd jente når ingenting plager henne. Så jeg håper vi blir henvist til utreding snart + håper a introduskjson til fast føde snart vil gjøre ting bedre. Lurer litt på hvor mye 3 mnd bebiser er våken og hvor mye de sover?
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Lillegutt blir 3 måneder den 11. november. Skummelt som tiden flyr.....!! Han er stort sett en blid og glad baby, men har hele tiden vært rimelig utilpass på ettermiddagene/kveldene. Tror ikke han har hatt kolikk, men noe magevondt har det nok vært. Han begynner å få litt bedre søvnmønster nå. Helt i begynnelsen tok han gjerne kvelden mellom 0100 og 0200 - ganske slitsomt! Nå tar han kvelden mellom 21 og 23 en gang, så det går riktige veien. Ammer kun en gang om natten/morgenen, og det er rundt 06-07 tiden. I natt sov han faktisk fra kl 21 til 06 før han ville ha mat. Så sov han videre til kl 10 ) Gjennom dagen er han våken i rundt 2 timer, så sover han litt - hvor lenge er avhengig av hva vi gjør. Som babyer flest sover han best i bilen eller vognen )
Snasken:) Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Magnus fyller faktisk 3 mnd. i dag!! Veldig ok med en sånn tråd. Han sover mye mindre på dagen nå enn før. Nå har han en økt på 1-2 -3 timer rundt kl 11-12 (står opp kl. 07-08). Så en liten dupp på 30-40 min på ettermiddagen (rundt kl. 17). Så er det i seng kl. 1930-20, og da sover han til kl. 23-24. Etter dette våkner han stort sett hver 2. time for mat... Puh, slitsomt! Han har hatt masse magevondt og dårlig nattesøvn, men det begynner å bli bedre. Han får ME, og en flaske MME før sengetid.Kanskje han burde sove mer på dagen for å sove mere sammenhengende om natten?? Noen som har erfaringer rundt dette? Hører gjerne om sove/spise rutiner hos deres 3 mnd gamle barn..
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Emil blir 3 mnd imorra=) Han slet masse med magen de første 6 ukene, men nå er det ganske masse bedre. Han fikk mme fra uke 2 av, og har siden da stort sett sovet 6-7timer før han vil ha mat igjen på natta. Så gikk det 4-5 timer igjen også 2. Nå sover han mellom 4-6timer, også enten hver 3dje eller 4de time etter det..Han sover ikke så masse på dagen lengre heller, sjelden mer enn 45min mellom hvert måltid med mindre vi er ute å triller da=) Gler meg til vi skal begyne med grøt om 4uker=) Nå legger ham seg mellom 8-9 på kvelden, og det er morra mellom 7-9.30=)
beibis Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Lillejenta fyller 3 måneder om 2 uker. Har plutselig blitt litt mindre soving om nettene nå. Kunne før sove 4-5 timer, mat, sove 3 timer, mat, sove 1-2 timer til. Nå er det spising minst hver 3.time. Har definitivt fått økt matbehov. Hvor tidlig kan man starte med litt kveldsgrøt? Vet hun våkner av at hun er sulten, for når hun er har fått mat og er mett sovner hun av seg selv i senga si. Sovinga på dagtid har vært ustabil til hun var omtrent 2 måneder. Noen dager sov hun nesten hele dagen, bare våken for å spise og skifte bleie og gi oss et søtt smil :-) Andre dager sov hun en times tid bare. Men merker ikke så stor forskjell på nattesøvn etter hvor lenge hun har sovet på dagen. Nå er det en 3-timers dupp i 12-tida, og stort sett en times dupp i 18-tida. Og så er hun i seng litt før 21.
lilleღpersille Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Heisann! Lilletuppa mi fyller 3 mnd 19. nov. Har fått til en fin balanse med våken og soveperiode fra uke 7 på dagtid. Er så trett i 19 tida, og da får hun legge seg. Sover da i økter på ca3 timer resten av natta frem til ca kl 08. Kan ha noen lengre soveperioder og håper at hun kanskje kan roe litt ned på natta med antall økter. De siste par nettene har det faktisk vært hyppigere, håper det er noe økning på gang.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Min lillegutt fyller 3 mnd 18 november:) Vi har hatt fint sovemønster hele veien. legger seg rundt 20, står opp kl 8-9. Får mat ca 2 ganger i mellom da. Ellers så er han super glad i babygymmen. Har hatt den fremme i 2 uker nå. slår på lekene så det suser
Trulte76 Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 19.nov fyller min 3 mnd Men han vokser fort synes jeg. Allerede begynt med str 68 nå. Begynner å bli små 62 klærne nå. Har 2 jenter og de var litt mindre enn han ja I går så hørte jeg han lo skikkelig for første gang:) Har smilt og gliset lenge med lyd, men i går kom latteren. Hærlig 19. på 3mnd dagen sin skal han ta sin første vaksine..spent. Jentene hadde ingen reaksjon, feber..kun litt trøtt. Håper det går like greit med han også
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 7. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2008 hallo hallo dere. så koselig med at så mange svarte. det er kjempe greit at det er flere med babyer på samme alder...slik at man kan dele erfaringer på en tråd. vel vesla hadde skikkelig dårlig søvnmønster før....sov ikke før 01-02 tida....når begynner det å blir noe bedre. hun sover før 23. eller ved den tiden....også ammer jeg en gang i natt også er det ved 6 tida. men det kan gå dager der jeg må amme oftere. jeg fullammer jo...så noen ganger føler jeg at hun krever mer og mer. men det ser jo ut som hun får nok.....siden hun legger på seg godt. på dagen ammer jeg hver 2 time. når har dere tenkt å begynne med noe i tillegg da??? hørt at mange begynner med sånn velling ved 3 mnd eller noe der......
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Hei! Jenta mi fyller 3 mnd den 23.november. Soving: Tidligere la hun seg naar jeg la meg (00.30) og vaaknet ca hver 2-3 time paa natta for mat. Om dagen kunne hun sove masse en dag og nesten ikke noe en annen dag. De siste ukene har vi slitt med dagsovingen. Hun vil ikke sove mer enn 15-20 minutter om gangen, sukk. Resultatet er at hun blir veldig overtrott og skrikete om kvelden. Losningen paa det ble aa legge henne tidligere. Hadde egentlig ikke forsokt for, men den uka vi har lagt henne naa har det funket veldig bra. Legger henne rundt 20, hun sovner en gang mellom 20 og 20:30, og da sover hun til 02 eller 04. Da er det mat og saa sover hun ca 2 timer til. Vanligvis staar vi opp i 8-9 tiden. Saa er det dagsovingen da.... skal prove aa faa orden paa den naa. Hun trenger noen lurer paa dagen ogsaa. Tips? Har kjopt en billig brukt vogn paa finn.no som skal staa paa verandaen. Ellers sover hun kun naar vi triller og vaakner naar vogna stopper. Slitsomt. Men vi haaper aa faa en ordnings paa dette naa. Hun er en blid og fornoyd unge, smiler og babler. Kan bli litt utaalmodig hvis hun ikke faar nok oppmerksomhet, men det tar jeg som et godt tegn, at hun er sosial og liker aa kommunisere med oss...hehe Mat: Ammingen fungerte fint etter dag 12 og fungerer fremdeles bra. Eneste er hvis hun blir veldig trott og sint, da kan hun nekte pupp. Tyr noen ganger til utpumpet melk paa flaske for husfredens skyld da. Hun legger fint paa seg, veide 2791g ved fodselen og naa paa torsdag var hun 5210g Fint en en slik traad, artig og interessant aa hore hvordan dere andre har det. Akkurat naa er vi i Spania paa ferie hos bestemor og bestefar, flyturen ned gikk som en drom
Malin&TE Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 Lillegutt blir 3 mnd'er den 19.november, og han sover hele natta. Fra 19-20 til 09.30 ca Deilig! Han er som regel oppe i 7-8 tida på mårran å spiser litt, men sovner like fort igjen
Gjest Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Min lille gutt blir 3 mnd den 14 nov, tiden flyr!!! Her sover vi hele natta. Han legger seg sånn rundt 8 om kvelden, og våkner ca. 7 om morgenen. Da er han oppe noen timer før han tar en langlur på 2-4 timer, resten av dagen er han mye våken med et par smådubber innimellom. Her går det kun i morsmelk, men det holder i massevis ennå, vokser og er blid og fornøyd:)
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 7. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2008 åååå det høres så deilig ut noen av dere her har babyer som sover så lenge om gangen.....så deilig om natta da.....her er det ikke sånn....håper det vil bli bedre da....... ååå jeg gruer meg litt til 3 mnds vaksinen..som vesla skal få den 17 nov. håper alt går bra etter det.
69modell Skrevet 8. november 2008 #15 Skrevet 8. november 2008 Jepp, har en gutt som blir 3mnd den 11.nov. Fint initiativ.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. november 2008 #16 Skrevet 8. november 2008 Hjelpes, i dag har snuppa som nesten aldri sover paa dagen sovet nesten hele dagen. Etter aa ha sovet 6,5 + 3 + 2 timer i natt sto vi opp kl 08.30. Klokken 10.30 sovnet hun og sov 2 timer. Var vaaken 2 timer foer hun sov ytterlige 2 timer. Var vaaken 2 timer til foer vi badet, puppet og hun sovnet....sover enda, paa fjerde timen. Saa jeg koser meg med et deilig glass roedvin I kjoeleskapet staar det mm paa flaske hvis gullet vaakner foer det har gaat tre timer.
Mariamsen Skrevet 8. november 2008 #17 Skrevet 8. november 2008 Prinsen min fyller 3 mnd. den 21. nov. Tiden går fort Han har alltid vært veldig snill og grei fram til for ca 3 uker siden da han ikke ville die lenger. Jeg fant ut at han hadde KISS og dro til manuellterapeut. Etter bare én behandling ble han så mye bedre. Så nå er dagene våre slik at vi legger han til å sove i 22-23 tiden og han sover helt til kl. 05 for å spise og legger seg igjen til kl. 09. Her begynner dagen vår med stell og mer spising. Så leker han i babygymmen til han skal sove igjen. Hjemme sover han maks 1 time i motsetning til vogna hvor han kan sove i 3 timer i strekk. Drar på trilleturer med han hver dag. Blir spennende å se hvor ofte vi er på tur nå som vinteren kommer. Han elsker vogna si. Skulle ønske jeg kunne ha vogna i verandaen slik at han kunne sove i den på dagtid. Blir vanskelig med trapper Hmm... kanskje jeg skal kjøpe en brukt grei vogn å ha i verandaen.... Han dier hver 2-3. time. Noen ganger hvis han vil ha mer gir jeg han mme på kveldene. Ellers fullammer jeg han. Skal nok det så lenge vi får til. Gleder meg til grøtspising. Lurer på når vi skal begynne med det. Grei med en slik tråd
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 9. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 9. november 2008 hei hei. dere som fullammer. når vil dere starte med grøt eller velling???? kan man ikke starte fra 3,5 mnd??? vesla mi sover også bedre ut i vognen...flere timer i strek men inne sover hun ikke så mye om gangen...men dere bruker dere små også å gråte masse før de legger seg om kvelden. ofte er det sånn at hyler seg til søvn....men det er veldig forskjellig fra dag til dag. igår kjøpte jeg mam smokker til flasker den man kan bruke til velling....så vi har det klart til hun kan begynne med velling.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 9. november 2008 #19 Skrevet 9. november 2008 Hvorfor i all verden vil dere begynne med grøt og velling så tidlig?? Snuppa mi blir 3 mnd 16 nov..og jeg har ikke tenkt å begynne md noen som helst før hun er tidligst 5 mnd.. Ser ikke grunnen til å begynne med grøt/velling før det er nødvendig.. ? Jeg har ihvertfall fått anbefalt å vente.. Er ikke ment som kritikk..mer som ett spørsmål...?
lillespire08+10 Skrevet 9. november 2008 #20 Skrevet 9. november 2008 hei! Lillegutt blir 3 mnd 15.nov Natta her er opp og ned, men i gjennomsnill 2 amminger fra 19-07. Sover 3 dupper på dagtid, to av dem er gjerne på 3 timer Sover i vogna si ute alltid, enten i ro på verandaen eller på trilletur. Elsker vogna si:) Spent på hvordan vinteren blir... Er våken 1 1/2 time mellom sovinga, holder ikke ut lengre gitt. Ammer hver 3.time, litt oftere på ettermiddagen, for at han skal ha litt mer mat i magen til natten.
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 11. november 2008 Sussa85 - e blitt mamma! vel jeg vil jo vente med velling og sånt. skal vente så lenge det går. men jeg synes det blir så slitsomt for den siste tiden har vesla begynt å kreve masse. på natta må jeg mange ganger amme hver time...det blir slitsomt....prøvde mme en natt men det kastet hun bare opp igjen ....ellers så kan jeg kanskje prøve mme igjen...vi får se
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. november 2008 #22 Skrevet 11. november 2008 Pawri: snuppa her ogsaa kunne hyle mye om kvelden. Fant ut at hun var stuptroett. Naa legges hun mye tidligere og kveldene har blitt en droem. Utenom i gaar kveld da hun igjen hadde sovet veldig lite paa dagen og da ble overtroett. Endte opp med mye hyling og en baby som ikke sovnet foer kl 24. Vanligvis har hun lagt seg mellom 19 og 20 den siste uka.
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 11. november 2008 Forfatter #23 Skrevet 11. november 2008 Skrekkblanda fryd *mamma* hei hei. men hvordan får du henne til å legge så tidlig. her har jeg nesten ikke sjans til å legge snuppa tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå