Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Når ringer barnehagen for å si at barnet er sykt? Måtte hente barnet her om dagen da de sa at hun hadde feber, men hadde ikke det når vi kom hjem?! Hadde dere sagt noe i bhg da eller stolt på at barnet virket sykt?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Så lenge det ikke skjer gjentatte ganger så hadde jeg ikke sagt noe. Jobber selv i bhg og vi ringer til foreldre om barnet har feber, eller virker veldig uvel på en eller annen måte. Om barnet har feber så må det hentes (av hensyn til de andre) men om det bare virker uvel/ikke i form så er det opp til foreldrene hva de vil gjøre... men personlig synest jeg ikke at barn som ikke er i form har noe å gjøre i en bhg... da har barnet det bedre hjemme.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Enig at de har det bedre hjemme om de ikke er i form, men er jo kjedelig å bruke av sykedager hvis ungen virker helt frisk
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Nå svinger jo formen til de små veldig på kort tid, så jeg hadde ikke sagt noe til barnehagen. De gjorde i dette tilfelle det jeg forventer av dem. Det er ikke noe spørsmål om å stole på eller ikke. Hvis de synes min sønn er litt skral i formen så skal han ikke være i barnehagen. For sin egen del!
betty74 Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Jeg synes det er bedre at de ringer en gang for mye enn en gang for lite. Noe ved almenntilstanden til barnet må jo ha ført til at de ringte, så jeg hadde ikke sagt noe
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Det skjedde meg forige ongsdag.Gutten var i fin form resten av dagen, men fra dagen etter hadde han 40 i feber og i dag var han FORTSATT med nærmere 40 i feber da han la seg...OG storesøster er på dag 2 med 40 i feber nå så vi ser for oss en laaaang sykeperide...Altså, om barnet ditt ikke viser febertegn hjemme så er vel terskelen for barn høyere for å bli uvel når det er hjemme i forhold til i barnehagen...Jeg har jo selv opplevd dra hjem fra arbeid pga tufs form, men vel hjemme, hvor jeg får ro så kommer formen seg betraktelig...
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Jeg måtte hente storesøster i bhg 3 ganger på 2 uker pga oppkast. Problemet var at hun fikk melk til frokosten, gikk så ut i full aktivitet, svettet, hoppet og hadde litt hoste. Dermed fikk hun en skikkelig hosteri og hostet til det kom bittelitt gulp. Jeg ble irritert på slutten for jeg ga klar beskjed etter jeg hentet henne for 2. gang at hun måtte ikke kave sånn rett etter mat. Og ikke ha melk, yoghurt ol. Veldig irriterende som sagt når en må bruke sykedager og frem og tilbake bare for noe sånn. Jeg forstår det fra bhg sin side også, men de kunne bare prøvd å roe ned aktiviteten en liten stund etter mat, og ikke gitt henne melk som jeg sa. Jeg hadde sendt med hostesaft også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå