Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 ja, så var vi her...hadde time hos gynekolog/spesialist for 1,5 uker siden, og da skulle min kjære ha me prøve av cellene sine... alt var i orden med meg, men alle svømmerene va ikkje så flinke å svømme så de sko ha vore...ja, ja... vi hadde diskutert før vi kom dit om vi ville gå i gang med prøverør, så da sa vi bare at det var bare til å gå i gang med den prosessen. så nå står vi på venteliste i haugesund. litt spennende, men drømmen hadde jo vært om vi blei gravide mens vi venta:-)
ikø29 Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Heisann!! Jeg tenkte bare jeg skulle muntre deg opp litt :-) Vi hadde den samme opplevelsen for et års tid siden. Det var absolutt ingen liv i cellene hans. De måtte hente ut "uferdige" spermider i fra testikkelen hans (det er bare den ene som "virker") og i dag sitter jeg her med voksende mage og er i min 14. uke. Vi fikk hjelp i Haugesund og de er helt fantastiske der.. Tiden frem til nå har vært fyllt av både opp- og nedturer men etter at vi har blitt gravide så har det bare gått opp-opp-opp :-) Det er herlig hvor fort det er mulig å glemme ;-) Lykke til videre :-)
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2008 åååå...så bra, da!:-) lykke til! husker du hvor lang tid det tok fra dere ble hensvist av gynekolog/spesialist til dere fikk brev fra haugesund? og hvor lenge dere måtte vente etter det igjen?? veldig spent:-) vet det kan være en påkjenning den der hormonbahandlingen i forkant...håper ikkje eg blir helt umulig å leve med:-) fikk dere velge å sette inn to eller ett egg?
ikø29 Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Hei igjen! jeg mener å huske at vi var til legen i juni og fikk time for tesa (skjekke om de kan hente ut sædceller i fra testikkel) i september. Innkallelse til samtale fikk vi noe senere, i januar. Vi satte oss opp på en liste slik at dersom noen ikke kunne komme på samtalen så kunne vi stille på kort tid. Heldigvis skjedde det og vi kom til forsamtale i i november. Jeg trodde vi kunne starte med nedregulering rett etter dette (det passet med syklusen) men det gikk ikke. Vi hadde vårt første forsøk i januar /februar. Vi fikk positiv test for så å miste to dager etterpå.. I mai skulle vi ha fryseforsøk (hadde to embryo på frys) men de døde under opptining. Ny nedtur.. Neste runde var i i sommer og her sitter jeg da, med voksende mage :-) Nå er opp- og nedturene et diffust minne noe som er fantastisk herlig. Jeg reagerte ikke så veldig på medisinene men var nok noe ustabil på grunn av alle spenningene rundt det hele. Det er ikke sikkert du merker noe på den fronten ;-) Vi fikk ikke velge om vi ville ha ett eller to egg inn. Det er mulig vi hadde fått sett inn to dersom de fryste eggene hadde overlevd men det vet jeg ikke. Det var ikke noen som spurte oss om det. Denne gangen fikk vi ett embryo på frys og de satte nok inn det beste ;-) Lykke til videre i prosessen :-) Dette er forresten et veldig fint forum som vil kunne hjelpe deg mye.
Stinemor:) Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 En liten oppmuntring fra denne kanten også. Mannen min hadde heller ikke så spreke svømmere, så vi ble også sendt til Haugesund. Vi var hos Gynekolog i mars, fikk inkallelse til møte i slutten av juni og var inne for uthenting og innsetting i september (de har sommerfereie i juli, så hormonkuren begynte i august). Så det gikk fortere enn jeg hadde trodd på forhånd. Vi fikk ikke velge hvor mange egg som skulle settes inn, og de satte inn 1 egg. Men det var visst riktig egg, for nå sitter jeg her med verdens nydeligste tulle på snart 1,5 år:) Var veldig fornøyd med behandlingen vi fikk i Haugesund, følte meg godt tatt imot. Jeg reagerte egentlig ikke noe serlig på hormonbehandlingen, men du får kanskje et annet svar hvis du spør mannen:) Nå tenkte vi snart å ta kontakt igjen for å få satt inn to egg som vi har på frys der oppe, så da håper jeg at jeg er like heldig denne gangen.....
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2008 Det var godt å høre:-) veldig spent, tiden går jo så seint:-) fikk et ant tips og her inne om å rige å "purre/mase", he-he:-) va legen hennes som hadde sagt at det skadet vel ikke:-) hva heter avdelingen der opp?? ligge det på sykehuset i haugesund? sikkert veldig dumt spørsmål, men har liksom aldri hørt noge meir enn "haugesund"....:-)
Stinemor:) Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Det heter fertilitetsklinikken og er en avdeling på Haugesund sykehus (tror jeg det heter). Var veldig lett å finne frem, fant kart på gulesider som var veldig lett å følge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå