Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå en ny liten baby på snart en måned, og stort sett så går det greit. Men innimellom når babyen får mat så kommer eldstemann på litt over 2,5 og sier at han også vil ha mat av puppen til mamma.

Jeg har sagt både at det bare er babyen som kan det siden vi spiser anna mat samt at babyen ikke har tenner, mens han har tenner og derfor ikke kan på pupp. Men den med tenner vil jo bli litt problematisk etterhvert så bruker ikke den no spes mere nå.

Men - hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørest akkurat ut som vi hadde det i begynnelsen her.

Vår datter var da litt yngre, 20 mnd når hun ble storesøster men var ofte at hun la seg på fanget og ville ha pupp.

Jeg følte faktisk at det ikke var naturlig for meg at hun nå skulle begynne å få pupp igjen.

Så vi gjorde som dere at vi sa at du spiser jo voksen mat du.hehe.

Jeg hadde ikke klart å la henne få pupp igjen nå da hun sluttet 8 mnd gammel, for jeg fikk en sperre på det der. Er nok også fordi jeg ikke synest det å amme er så "supert" som mange snakker om. Jeg gjør det KUN for at jeg vet at babyen trenger dt de første 6 mnd.Utover det er det stopp.

Men alle er forskjellige og har forskjellige syn på dette.

Skrevet

min eldste gjord det samme. er nå søt da.. hun var 2 år da hun ble storesøster. og hun ble ammet til hun var en 15-16 mnd. hun ville være baby og få pupp hun og. det sier hun for øvrig enda. jeg legger henne godt til rette i armkroken og i starten tok eg frem puppen og latet som jeg skulle gi henne. hun så på meg med store øyne og lurte veldig på hva hun skulle gjøre... men hun tok aldri puppen. hehehe.. nå ligger hun bare i fanget mitt og leker baby og later som hun drikker pupp... hun er nå 2.5 år..;)

er nok bare en fase dem må igjennom.. samme som at ALLE dukker og bamser får pupp av henne....;)

Skrevet

vi leker også at han er baby, ligger i armkroken og koser! det er bare en fase, og vi må nok være forsiktige med å nekte helt!

jeg har en venninne som hadde en på 3år og 2stesønner på 7 og 9år, de ville alle 3 også "smake" pupp. hun fant den løsningen i å gi dem mme (erstatning) i en kopp, og sa de kunne smake!! ingen av dem syntes dette var noe særlig godt, så det ble med det!!!

kan jo kanskje være vert et forsøk!?!?!

Skrevet

største jenta mi ville også ha pupp. 2 år gammel er hu. har ikke blitt amma sjøl hu da, så hu skjønnte jo ikke hvordan hu skulle gjøre det. men hu fikk nå prøve. jeg klemte ut litt melk. men hu sa bare æsj. så siden har hu ikke spurt.

Skrevet

morsmelk er jo ikke godt! så hvorfor ikke bare pumpe seg litt å la de smake? de vil nok ikke smake flere ganger da vil jeg tro...

Skrevet

Si ikke det... Eldstemann her på 21 mnd tar gjerne morsmelk han. Pumper endel for jeg har så mye, og det får han i kopp. Sluttet å amme han når han var ca ti måneder og han ble storebror 17 mnd gammel. Men hvis du lar barnet ditt prøve å amme så tror jeg nok at det kanskje har glemt hvordan og ikke klarer, så kan det hende det blir med det :-)

Skrevet

frøkna mi på 3 år ville ikke ha puppen, men bare smake på melka som babyen drikker. Jeg pumpet ut litt i en kopp og hun synes det var kjempegodt! Ikke noe i veien for at hun får en skvett i en kopp nå og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...