Gå til innhold

Vil ikke sove om kvelden.., noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 mnd og 2 uker gammel.

Hun sover fint i 10-11 timer i strekk (kun avbrutt av ett eller to måltider i søvne), problemet er å få henne til å sove om kvelden.

Vi starter i halvni-tiden, men hun sovner ikke før rundt halv elleve. Hun er synlig trøtt, men skriker til i det øynene holder på å gå igjen, akkurat som om hun kjemper i mot å falle i søvn.

Vi lar henne ikke ligge alene å gråte, vi sitter ved sengen hennes, og prøver å roe henne i sengen, blir det for ille (hun hyyyyyyler) tar vi henne opp og roer henne inntil oss, for så å legge henne ned igjen. Dette holder vi på med i to timer...

På dagtid, frem til ca klokken 18, sover hun som regel to lange dupper, og som reg

Skrevet

postet før jeg ble ferdig.., fortsetter der jegf slapp,

, og som regel er det ikke noe problem å få henne til å sove til disse duppene, det skjer i vognen.

Skrevet

Hei,....Emil var akkurat slik...la han i 9-10 tiden....hadde siste luren fram til ca 18...MEN...så begynte eg å ha siste luren fram til ca 16.-...

så då var han trøytt kl 19....ga han kvelds(når dei får graut) også pupp...sovna som regel med puppen....tok han opp, rapa og la han i senga....og sovna...vokna som regel etter ca 30 min,men då la eg han i senga vår...la meg at med han og lot som eg sov...då roa han seg og sovna...dette har me gjort no ...og han får mat ca 1-2 ganger frå 19 til 8-9 om morningen....veit ikkje om denne oppskrifta hjelper på din .men da hjalp på min

altså...ha siste luren tidlegare på dagen, og legg han før på kvelden...ellers blir han berre overtrøytt, og då er det vanskeleg å sovne....

du kan prøve i allefall...er mitt råd=)

masse masse lykke til

Skrevet

enig i det meste turid84 skriver! legg han tidligere på kvelden. rundt kl 19. siste luren ferdig ca kl 16.

men er dumt å gi han vaner med å legge deg sammen med han, la han sovne ved puppen osv... vet det kan være vanskelig å unngå hvis babyen bare roer seg på den måten, men vet mange som sliter med å venne av ungen den vanen når de blir større!

hos oss ville brått knotten legge seg kl 19 da han nådde 3 mnd. sett på en rolig cd og legg han i senga. kan jo være lurt å sitte der litt til han roer seg. kanskje det funker å bruke en sånn sovepose? knotten vår sover hvertfall bedre med den!

vi setter på cd'en hans hver kveld som en slags rutine. han vet det er nattan da! begynte med det rundt 2-3 mnd alder!

lykke til! går seg nok til snart se!

Skrevet

Når Lukas var ca 3 mnd begynte han å bli synlig trøtt ved 21 tiden, det nyttet sjelden å legge han i sengen, så la han i vognen nede hos oss, rugget han i søvn og lot han sove der til vi skulle legge oss, bar han i seng. Når han var kanskje 4 mnd begynte vi å legge han i sengen med en flaske melk først. Da sovnet han med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...