Gå til innhold

navlebrokk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har babyer med dette? Jeg tror snuppa har det, men har ikke fått det bekreftet av legen enda. Er det noe de kan gjøre med det slik at ikke navlen blir stående sånn ut for evig?

Hun har også en sånn rød "tut" i navlen, ser ut som enden på en blodåre. Tror det er villkjøtt som de kaller det.

Skrevet

Jenta vår på fire mnd har hatt det, det forsvant vel rundt tre-mnd-alderen. Legen på helsestasjon sa vi ikke skulle gjøre noe med det, at det forsvant av seg selv innen hun var ett år. men jeg prøvde å bare dytte den inn litt sånn av og til. Og plutselig, nesten over natta, var den borte. så bare dytt :)

Skrevet

Navlebrokk er ganske hyppig hos spedbarn. De fleste forsvinner innen et år. Resten kan opereres.

Skrevet

det "villkjøttet" som du kaller det tror jeg er en liten rest av navlesnoren. Jenta mi hadde det også til hun var litt over en mnd eller noe, så tørket den inn å datt av, av seg selv. Men du kan dryppe på noe som heter lapis tror jeg.. men da må du få hjelp av lege heller HS.

ang. brokken så spurte jeg om dette på sykehuset.. de fleste forsvant det til når de var rundt året. Det kan bli gjort operasjon hvis den ikke forsvinner, men hun sa de faktisk ikke gjorde det før i 6 års alderen om den ikke hadde gått bort da.

lykke til

Skrevet

Mini hadde navlebrokk, og den forsvant vel rundt 3-4 mnd alder. Nå ser navlen hans helt fin og normal ut :)

Vi brukte å massere den forsiktig inn når vi skiftet på han feks. Den spratt jo ut igjen, men syns det var greit å gjøre alikevel.

Litt fasinerende å kjenne at den liksom forsvant ned mellom magemusklene :)

(grunnen til at tarmen kommer ut er jo at magemusklene ikke har møttes på midten ennå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...