Gjest Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Hei! I forrige uke tok jeg to blodprøver, dag 16 og dag 21 i syklusen, for å sjekke progesteronnivået. Begge prøvene viste 1, altså ingen endring. Hva kan dette bety? Skal snakke med legen senere i dag, men orker ikke vente så lenge.. I går fikk jeg en utrolig positiv el-test, hvor streken til venstre nesten var sterkere enn den til høyre.. Dette har jeg aldri opplevd før Er glad, men vet liksom ikke hva jeg skal tro... Kan man ha positiv el-test, men likevel ikke ha el?? Håper noen vil svare meg på dette her!
Gjest Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 HJEEEEELP! Legen var på ferie denne uka, så jeg må vente hele helga Ingen som har peiling på dette??
lindynatt Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Det betyr helt enkelt, at du ikke har hat EL. Ikke uvanlig når man har pcos
Gjest Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Takk for svar, Lindynatt, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med akkurat det... Syklusen min er på ca 35 dager, og etter mine beregninger skulle jeg da ha el den 6. november (hadde 1 dag mens den 16. oktober). Jeg tok en el-test den dagen(6.11), og den var superpositiv(se innpå profilen min, bildet ligger der). Det jeg lurer på er: Kan blodprøvene ha blitt tatt for tidlig, altså før el? Eller ville prøven på onsdag 5. november (dag 21 i syklusen) ha fanget opp at noe var i "gjære"? Jeg vil så gjerne tro at jeg har hatt el av meg selv
Gjest Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Her er linken: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/543159
lindynatt Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Problemet med El tester og pcos er at vi kvinner med pcos ofte har for mye LH i blodet og kan få falske tester. En dag mens høres jo veldig lite ut, er du sikker på det var mens og ikke en mellom blødning ellelr noe slik? Om en test den 5 kan ha vist om noe var i gjære, skulle tro det.. men jeg vet ikke. Hvis du får mensen om 14 dager ca, vet du det.... Eller be om en ny blodprøve.
Gjest Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Hei igjen. Jeg hadde ikke mensen i en dag, hehe, er ikke så god til å forklare meg...Jeg fikk mensen den 16. oktober og hadde den ca 7-8 dager. Forrige syklus var 35 dager, så jeg regner denne syklusen jeg er i nå også på ca 35 dager. Jeg skrev dette inn på elkalkulator på babyverden eller noe i den duren, og fikk fram at min el skulle være rundt den 6. november, dersom jeg har en syklus på 35 dager. Jeg har tatt flere eltester denne perioden for å sjekke, men alle har vært negative. Unntatt den på den 6. november, som var virkelig positiv... Kan det virkelig bare være en tilfeldighet? Hm... Da synes jeg at kroppen min er ganske ond... Takk for at du tar deg tid til å svare meg- setter pris på det!
lindynatt Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Jo men det er ikke sikekrt at man har EL Mye sikrere enn disse testene er å ta tempen hver morgen til samme tid og føre det opp i et skjema for å se om du virkerlig har El og når
Gjest Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Hm... Takk for svaret. Jeg har vært inne og lest på dette, og du har helt rett. Nå blir det bare å håpe fram mot den 20. november... Blir spennende å høre hva legen sier i morgen eller tirsdag. Takk for at du har tatt deg tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå