Gå til innhold

Trenger litt hjelp her for nå er jeg redd!!!!

Bråksilla og lille pille

Anbefalte innlegg

Forrige svangerskap fikk jeg premature rier i uke 31/32(leger å jordmødre var litt uenig i hvor langt jeg var kommet). Jeg fikk beskjd om at dette var p.g.a kort livmortapp.... Jeg var plaget av veldig harde å vonde kynnere fra uke 18 men følte jeg ikke blei tatt på alvor av fastlege da jeg tok opp dette... Så en kald november kveld i fjord sa det pang... fødsel i gang... men De fikk stoppa dette å fødet ei velskapt jente i uke 36...(etter mange uker senge leie) Nå prøver vi å få neste man,men tanker om denne korte livmortappen kommer opp i hode mitt.... når jeg nå blir gravid igjen hva skal jeg tenke på da??? har jeg krav på ekstra oppfølging???

Fortsetter under...

Jeg ville insistert på henvisning til gynekolog og ekstra oppfølginig for dette. Det er jo tross alt et risikosvangerskal du allerede har vært gjennom og det rettferdiggjør i aller høyeste grad ekstra oppfølging!!!

Ring fødeavd og diskuter det med jordmor der også, de kan sikkert hjelpe deg og gi deg råd basert på forrige erfaring.

Jeg hadde også kort livmorhals og premature rier forrige svangerskap(begynte i uke 23). Har gått til spesialist denne gangen. Vært sykemeldt fra uke 20, fått ultralyd av livmorhalsen hver uke og annenhver uke og er nå kommet til uke 32. Synes jeg har fått veldig god oppfølging av spesialisten jeg går til. Bestilte time til fastlegen for henvisning da jeg var 7 uker på vei og har siden uke 11 gått bare til spesialist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...