Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 vi har en sønn på 3,5 mnd som skulle blitt vaksinert for 2 uker siden. Men vi er usikre på om vi vil vaksinere ham, derfor gjorde vi ikke det. Vi har vert inne på nettet å lest masse for og imot, men vi blir jo ikke mer sikre for det. Hvis vi skal vaksinere ham må vi besteme oss fort har jeg forstått. Er det noen der ute som har erfaring med uvaksinerte barn? bra eller dårlige erfaringer, så hadde vi vert takknemlige for at Dere delte dem med oss. Er kikhoste så farlig for små barn/babyer som helsesøster sier? på forhånd takk. Vi ønsker ikke at Dere som er for vaksine å synes dem som ikke vaksinerer barna handler uansvarlig overfor andre barn skal skrive inn her. Det har vi hørt ofte nok. Vi er kun innteresserte i erfaringer med uvaksinerte barn.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Heisann Først vil jeg si at det er kjempelurt å lese om temaet og så ta en avgjørelse, er også enig med deg i at det jaggu ikke er lett å bli klok på hva som er et "riktig" valg. Vil helst ikke legge for mange føringer for dere men her er det vi valgte å gjøre:-) Vi utsatte 3mnd vaksinen til hun var 5 mnd gammel. Da fikk hun første dose av 5-komponentvaksinen. Vi valgte å takke nei til Prevenar og MMR vaksinen. Bakgrunnen for vårt valg var: Utsatte første dose fordi da var hennes egen immunforsvar litt bedre rustet. Valgte å ta vaksinen fordi den inneholder vaksine mot bl.a polio, stivkrampe osv. Valgte bort prevenar fordi jeg er usikker ang. den. Valgte bort MMR fordi jeg ikke tror på myndighetenes forklaring om at den ikke kan forårsake/trigge autisme. Det finnes (så vidt jeg vet) ikke et eneste barn med diagnose Autisme og som ikke er vaksinert. Vaksinene mot f.eks kusma og røde hunder kan hun få når hun blir 10-12 år gammel, dersom hun ikke har blitt immun ved å ha sykdommen. Men vil understreke at dette er vårt valg, det er viktig å lese og ikke minst være 100% enige om valgene man tar. Lykke til!! Det er absolutt ikke et enkelt valg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 jeg har to uvaksinerte unger, det går helt fint, de har ingen former for allergier og er skjelden syke, yngste er 1,5 og har ennå ikke vært syk foruten noen timer tannfeber ved en anledning. ellers er det lite å si, klart de kan få sydommene, men det kan også de vaksinerte, de fleste som får meslinger er for eks vaksinerte og det samme gjelder for kikhoste. jeg har reiset land og strand rundt og har jobbet i helsesvesenet, således har de sikkert vært eksponert for endel, men dette har gått helt fint. meg bekjent finnes det få grunner for å vaksinere, dersom man leser statistikken var allle sydommene på retur før vaksinering startet, det er egentlig fryktelig synd at det ikke er samme personen som setter vaksiner som den som tar barna imot når de blir syke i etterkant, jeg innbiller meg at sammenhengene hadde kommet noen klarere fram. men selv om ikke jeg ville tatt i en vaksine med ildtang så vet jeg jo at de fleste overlever. men som sagt det er lav rapportering av bivirkninger fordi det er to instanser noen ganger tre som skal ivareta barnashelse; hs, fastlegen og sykehuset. så uten åkne foreldere er denne bransejen et mekka av villedning.
Perfume Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Hei Barnet min er nå 9 mnd. ingen lang erfaring enda, men vi hører og leser jo stadig vekk at de uvaksinerte barna er sterke og friske barn. Min egen erfaring så langt er et friskt barn som har vært forkjølet en gang. Jeg hadde en periode hvor jeg mente jeg bare ville ha noen av vaksinene, da følte jeg at jeg hadde lært masse, men jeg fortsatte å lese om temaet siden det er så utrolig spennende, og jeg har endt opp med å ikke godta vaksiner i det hele tatt. Tryggheten på valget er viktig å ha, uansett hva man velger. Tryggheten på at du selv fant ut hva som er sant og ikke. Jeg vil uansett anbefale å ikke ta noen valg før dere er helt sikre, bli kvitt tvilen Den eneste tvilen jeg sitter igjen med er den samme tvilen produsentene selv har, det er jo mye gjetting der i gården ang. virkning, dosering og hvem som tåler hva. Jeg hører og leser stadig om folk som ihvertfall utsetter vaksiner, jeg hadde også tenkt til det i en periode, det var ingen argument i mot det i fra helsesøster, så det var litt rart å lese at dere har fått beskjed om at dette må skje fort.(det er vel med tanke på kikhosten? som er farligst for de bittesmå). Mange venter til barna er 3 år før de får vaksiner, for at de skal være sterke nok til å takle de. Jeg valgte å ikke se på noen dramatiske filmer om vaksineskader i starten, jeg ville ikke bli skremt til verken det ene eller det andre. Jeg vil gjerne anbefale et foredrag av Dr. Sherri Tenpenny.. det kan godt hende det er en link til den i forumet her et annet sted og. Denne hjalp meg veldig ihvertfall, da jeg fortsatt hadde tvil. Hun tar for seg en og en sykdom og vaksine. Jeg vil anbefale dere å se hele fordi om noen vaksiner ikke er i programmet i norge... (enda?) Søk i google etter ' vaccines.avi ' (jeg gjør det sånn siden jeg ser at linker får et mellomrom her på forumet noen ganger) Lykke til i videre leting etter svar, og ikke stress dere opp med at dere har så dårlig tid
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Veldig enig, ikke stress dere opp, ta den tiden det trengs å bli trygge på dette valget. Jeg stussa også over dette med at helsesøter mente du måtte bestemme deg raskt. Det er nemlig ikke tilfellet, et barn kan fint vaksineres senere enn 3-6-12-16 mnd alder. Ikke er det spesielt høy smittefare foruten kikhoste som alle kan får, uansett om man er vaksinert eller ei. Jeg ble møtt med forstålse på helsestasjonen da jeg ville vente, jeg var helt ærlig med at jeg ikke visste nok om temaet. Så det kom ikke noe press fra den kanten. Og iløpet av det kommende året ble jeg totalt overbivst om at mine barn ikke skulle vaksineres. Det er som perfume over her skriver; at det beste er å lese seg opp grundig før man tar det endelige valget, når du har nok info, så tviler du heller ikke lengre. Jeg vet om mange vaksinerte unger som er friske på alle måter, men jeg kjenner ennå ikke til en enste uvaksinert unge med kroniske sykdommer. Og det sier litt. Det er ikke bare de skremmende sykdommene som autisme, hjerneskader og krybbedød som er aktuelle, dette er ting som rammer skjelden, derimot er astma og allergier noe flere og flere barn får og langt mere aktuelt om man ser på bivirkninger og skadevirkninger av vaksiner. Lykke til med valget, det er ikke vanskelig når du har satt deg ned og lest skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Jeg vil takke dere alle for at dere tok dere tid til å svare på innlegget mitt. Takk for gode råd. Jeg har ihverfall bestemt meg for at jeg skal vente å ta meg god tid med avgjørelsen og ikke stresse )
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Vet ikke om du har avsluttet denne tråden, men jeg vil likevel komme med min erfaring. Vi ventet fordi vi var i tvil. Vi leste og tvilen ble mindre. Vi avslo vaksiner og gutten er halvannet idag. I dag er vi sikre på valget vårt. Enhver barnesykdom kan man få hjelp til i helsevesenet i dag. Kikhoste får også vaksinerte barn. Autisme finnes ikke blant uvaksinerte..... Jeg har 3 søsken, alle har 2 barn hver. Alle foreldrene er friske med unntak av èn far som har astma. Samtlige av ungene er syke, med astma, allergier, en av de har en en form for autisme og en annen av de har epilepsi(og trolig en hjerneskade) Hun var helt frisk da hun ble født og fikk første pustestans og epiulepsianfall èn uke etter 3mnd vaksinen. Vårt barn har en frisk mor og en syk far (ME, Candida, matintoleranser og div - trolig etter meningokokkforsøket på 90-tallet). Egentlig er det vårt barn som burde blitt svekket og sykt, men han er den friskeste av alle ungene. På halvannet år har han hatt en ørebetennelse og 2 lette forkjølelser, en omgang diare og feber ved tannutbrudd. Så jeg er ikke i tvil om at vaksiner er skadelig for små kropper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå