Gå til innhold

Når starten ikke blir som man trodde....

nå er vi fem

Anbefalte innlegg

Hei

For 8 måneder siden ble jentene våre født, 4 uker for tidlig og ved ks. Jeg hadde så lyst på vaginal fødsel, men det ble ikke sånn. Jentene måtte også være på nyfødt i 10 dager. Som nybakt trebarnsmor lå jeg mutters alene i senga på føden og hørte på andres babyer som gråt, mens mine lå i varmeseng på nyfødt uten mammaen sin.

Starten ble helt annerledes enn jeg hadde trodd og ønsket og jeg syntes det var vanskelig.

Da de kom hjem ble det mye jobb, matingen var ikke så lett, de sov dårlig om natten og den ene hadde kolikk. Vi hadde heller ingen familie som kunne hjelpe så jeg følte meg helt nedkjørt ganske snart.

Alle sa at vi var så heldige som hadde fått tvillinger, men jeg følte bare at det var jobb og jeg startet ofte dagene med å gråte fordi jeg var så sliten og ville bare sove en time til!!

Da jentene ble 6 måneder åpnet en helt ny verden seg. De sov bedre om natten noe som gjorde at jeg begynte å komme meg. De lekte med hverandre på gulvet sånn at jeg kunne ta en kaffe og roe ned i fem minutter. Dette førte til at humøret steg, overskuddet kom og endelig kunne jeg kose og leke med jentene mine. Nå er de 8 måneder og jeg klarer ikke å la de være i fred!!! De er så søte og blide og jeg vil bare kose hele tiden. De ler til hverandre og skravler med hverandre, vi har veldig kaotiske middager og kvelder og helger med alle fem (storesøster er nå 3 år), men både pappan og jeg ser på de tre jentene våre og smiler og tenker at vi er verdens heldigste.

Så til alle som får en annerledes start enn det man forventet, det blir så mye, mye bedre!!! Man må bare holde ut den første tiden for den er bare utrolig slitsom når man har to små. Men tro på alle som sier at det er verdt det:-)))

Lykke til til alle her inne, dere har mye å glede dere til!!

Fortsetter under...

Jeg er nok også litt følsom om dagen, men kjente tårene presse litt på. Så godt å lese, selvfølgelig ikke at dere har hatt det tungt, men at det går over. Fikk sjokkbeskjeden for noen dager siden, og vi vil også ha en på 3 og to nyfødte. Har tenkt mye på det su skriver om, og da hjelper det alltid å vite at det er andre som har gått gjennom det samme.

Takk for at du delte historien din og lykke til videre!

Kjempefin historie! Vi er vel alle litt urolige for hvordan det skal gå å ha med seg to babyer hjem fra sykehuset. Selv har jeg ikke helt forstått det ennå tror jeg (begynner å haste nå, kun 10 uker til termin), men det går vel opp for en når man ligger der med de to små.

Lykke til videre :)

Tusen takk skal du ha.. denne trengte jeg også i dag! Her er det også full rulle, vi har en på 17, 2.5 og 2 på 5 mnd. Alle trenger oss så masse for tiden - man føler innimellom at man nesten forsvinner selv :-) Sendte akkurat sms t mannen min hvor jeg ba han minne meg på at vi åpner en vinflaske i kveld for å feire at vi "holder ut".

Vi har verdens herligste jenter (og gutter), men dagene etter vaksine mandag har vært noe hektisk.. Diare med ett barn er så - med to er det trippelt så "travelt".. Men.. da jeg så jentene mine i dag tidlig, hånd i hånd som vanlig - pludrende og smilende - glade for å se hverandre etter nattens adskillelse glemte jeg all bleieskift de siste dager og netter og lykketårene rant...

Vi er ikke bare dobbelt så heldige... men enda mere.. om det går ann!

Hei

det er som om jeg skulle fortalt min oppfatning av livet med tvillinger. vi hadde riktig nok ikke så hard start som dere.. men syns det slets ikke var noe kos eller fryd å være hjemme meg gutta..men syns det hele tiden har blitt enklere.. har grått fra meg.. mine gutter er også 8 mnd.. de storkoser seg sammen og det gjør jeg og. jeg var så sliten i sommer at jeg bestemte meg for å begynne å jobbe før... tanken på å bli hjemme til januar gjorde meg helt matt. jeg skal derfor snart begynne å jobbe 50 prosent ( far motsatt) tror det blir herlig.. men er kanksje ikke en avgjørelse jeg hadde tatt i dag.. livet med tvillinger er herlig.. håper nesten jeg kan få det igjen jeg.. og da tror jeg ville gjort mye anderledes og kanksje nytt de første mnd litt også..

• 3 uker senere...

Annonse

Så bra att tilværelsen din har snudd;)) Det fortjener du!!

Jeg har vært av de heldige... Her går det mye bedre enn jeg forventa;)

Jentene mine er blitt 11 uker, og sover stort sett hele tiden. Sover hele natta, og kun våken ett par timer på kvelden før sengetid. Ellers sover de ute i vogna si! Så vi koser oss veeeeldig den tiden de er våkne. Kjempeblide og fornøyde.

Lykke til videre;)

Jeg kjenner meg godt igjen her må jeg si... Vi fikk heller ikke starten vi hadde trodd.. Våre kom 12 uker for tidlig ved haste-ks og de ligger fortsatt på intensiven. De er faktisk 2 mnd i dag, så blir en feiring i dag for å si det mildt! :) Håper å snart kunne ta de med hjem og få litt følelse av at man faktisk er mamma...

Jeg vet nok at tiden når vi kommer oss hjem blir tøff med to, men kan ikke bli tøffere enn de to siste mnd uansett!!

Vi er nok heldige hele gjengen her som har fått tvillinger, dobbel jobb men dobbel glede!!!

Ha en riktig fin helg til dere alle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...