Gå til innhold

Er så i tvil..lege eller ikke lege?? Nå skjønner jeg alle andre som er usikre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på ca 8 mnd har over natta blitt syk. Med hoste og det gurgler i halsen på han. Det er sånn at man får vondt i halsen selv av å høre på han.

Tok tempen da vi stod opp, 37,5 så er jo ikke allverdens. Spiste opp grøten sin, og virker generelt i fin form. Ser på han at han ikke er frisk men..

Jeg er muligens litt overhysterisk ang den hosten hans siden jeg syns den sitter litt langt nede, og jeg var veldig plaget med lungene/bronkiene da jeg var liten. Husker jo hvor vondt jeg syns det var! :/

Men heller vel til å avvente litt å se om han blir dårligere..

Vi har både paracet og hostesaft, så skal vel berges om han ikke flater helt ut :)

Skrevet

naar han spiser og tydeligsis ikke har feber gaar det jo bra. bra. bare folge me paa han utover om han kankje faar feber...

Skrevet

Heisann, vanskelig å bedømme uten å være der selvfølgelig, men det høres ut som at jeg ville ventet litt ihvertfall, MEN, det skader jo aldri å ta en telefon for å forhøre seg litt. Da kan de på legekontoret kanskje bedre vurdere om de anbefaler at du skal ta en tur dit, eller avvente.

Jeg tenker nå ihvertfall, heller én gang for mye, enn én gang for lite...

Lykke til med den lille og god bedring!

Skrevet

Ta en telefon til legen du:-) Har en jente på 7 uker som også er slik i dag. Var på legevakten med henne i går, men alt var fint. Bare litt forkjølet. Grusomt å høre på uansett!

God bedring!

Skrevet

Takk jenter!

Tok en prat med mamma òg, og hun mente jeg kunne vente litt og heller se an formen hans utover dagen siden han ikke har særlig feber og er i grei form ellers.

Han sover nå da, så det er godt :)

Er vel bare å bli vant til det, begynner i bhg i januar...;)

Skrevet

Siden det er fredag ville jeg tatt en tur til legen i dag, så slipper du evnt å sitte på legevakten om han blir dårligere på søndag! (selv om legen helt sikkert sier at det er en vanlig forkjølelse).

Skrevet

Bare et lite tips ang hostesaft; Gir du hostesaft til barnet får ikke barnet hoste opp evt slim som ligger i lungene, og blir slimet liggende kan en lettere utvikle lungebetennelse.

Skrevet

Jeg hadde nok ventet.

Hadde sett an allmenntilstanden, og ikke minst om han får feber.

Feber er en god indikasjon på om det er en infeksjon i kroppen.

Men følg ditt eget mammahjerte. Er du i tvil, så ring legen:-)

Skrevet

Dette blir ikke siste gang du opplever. Høres ut som en klassisk virusforkjølelse som har gitt slim nedover i luftrøret og kanskje noe i bronkiene. Det er neppe noe legen kommer til å gjøre ut over å ta en CRP (sannsynligvis lav siden feberen er det) og sende dere hjem med beskjed om å komme tilbake hvis han blir dårliger.

Følg med på fromen hans og på temperaturen. Paracet bruker du ved temperatur over 40 (lavere hvis han plages av feberkramper) og hostesaft hvis hosten hindrer nattesøvnen. (Obs - reseptfrie hostesater har effekt på linje med halspastiller for voksne - dvs. ganske beskjeden effekt).

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen!

Ikke bestandig man klarer å samle tankene ordentlig, så er greit med innspill fra andre :)

Valgte å se han an i dag, og det har foreløpig godt fint. Tempen ligger på 37.5, men ellers er han i fin form. Spiser greit og turner rundt på gulvet med overaskende godt humør :) Hoster og nyser en del da, men ikke blitt noe værre. Kanhende det kommer til kvelden.. :/

Ang feberkramper.. Hva er det, og hvordan arter det seg??

Kjekt og vite..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...