Gå til innhold

6 mnd, vil ikke ligge noe særlig på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om han så gjør, så blir det klaging og skriking etter noen få minutter. Synes det er litt merkelig, for han ligger i "flyverstilling" med armene rett ut til siden og vipper på magen.

De fleste andre barn på samme alder ligger og løfter seg på strake armer.

Vil det komme etterhvert på junior også, eller er det grunn til å gjøre noe?

Skrevet

Jeg ville ha spurt helsesøster om dette,siden han er såpass gammel:) har en jente selv som har kiss/ hatt kiss..hun er 8 mnd nå og er friskemeldt..Men hun hatet å ligge på magen.(jeg sier ikke at gutten din har dette) Men poenget var vel at fysioterapauten sa at når hun begynte å sutre og hyle etter noen min skulle vi la henne ligge litt likevel..til grensen hennes var nådd på en måte..og ikke bruke sånn synes synd på stemme" stakkars deg" osv, men bruke ros.."se så flink du er,du kan jo" osv..da vil de liksom prøve mer..

Aner ikke om dette var til hjelp jeg

Skrevet

Joda, var litt til hjelp. Har vært inne på tanken med kiss. Han har en tendens til å være svai i ryggen pluss at han ofte står i bue.

Vi pleier å oppmuntre han når han ligger på magen ved å skryte og være positive selv om han sutrer, men han har så veldig temperament, så han bli så innmari sint. Ikke lett dette her. Tror nok jeg skal ta kontakt med helsesøster. Eller kanskje jeg kan ta kontakt direkte med fysioterapeut?

Skrevet

viss han har bananform også,så er det jo gjerne enda større grunn til å ta kontakt. JEg tok min jente til kiropraktor med spebarnsutdannelse først jeg og det angrer jeg ikke på i det hele tatt. Hun hadde låsning i nakken og en liten låsning i bekkenet sitt..så kom jeg til fysio på helsestasjonen etterpå..Det tar jo gjerne litt tid etter helsesøster gir en henvisning?! Hos oss tok det ivertfall 1 måned og det hadde ikke jeg tid til å vente på lengre...

Jeg synes ivertfall du skal få sjekket opp i det så raskt som mulig:) enten det er hos fysio,kiropraktor eller manuellterapaut..

Skrevet

Det at de ligge med armene opp fra underlaget er jo helt vanlig en periode da. Begge mine har gjort det, og var i denne perioden veldig utålmodige, dette er jo kjempetungt. Så plutselig støtter de seg mer, og da går det bedre.

Skrevet

min gutt ville bare ligge 1 minutt eller 2 til å bynne med . men prøvde å ha han på brystkassa da ligger han også på magen og får trent seg. ellers prøvde jeg å legge meg på magen selv også å leke og prate med han nå er det helt greit å ligge noen minutter snur sseg selv på magen .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...