Gå til innhold

Skal plutselig opp ved 05-06-tida (6 mnd).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er 6 mnd og har nå begynt å våkne i 5-6-tida. Har hele tiden sovet til 8-9-tiden. Også jeg da.......som er SÅ B-menneske. 8-9-tiden kunne jeg takle, men 5-6?????? Ga han i morges en melkeflaske, men han var fortsatt grinete, la han da i senga igjen....og han sovnet.

Noen andre som plutselig har måtte gå "tilbake" med å begynne å gi "nattmat" igjen? Tror nok bare vi må innstille oss på å gi han det igjen i tiden fremover, for å beholde "husefreden".

Skrevet

Tror nok du må det ja...snakket med hs om det samme, hun sa at 5-6 tiden regnes som "morgen" for barn, da er de aller fleste sultne og vil ha mat uansett om de sover videre eller ei. (Bortsett fra noen få som sover lenger)

Skrevet

Når det nærmer seg 6 er det nok morgen for mange dessverre (man kan nok ikke forvente at de har lenger enn 10-12 t natt).

Men vi hadde en periode der snuppa våknet i 5-tiden når hun var rundt 7 mnd (og da er det ikke morgen!!), og det var fordi hun var sulten. Var nattavvent siden rett før 6 mnd, så jeg ble litt fortvilet. Hun hadde ikke så god appetitt om dagen, og fikk derfor ikke i seg nok mat (ville ikke ha mer pupp eller fast føde),jeg begynte å suplere med MME etter måltider og da sov hun bedre om natta (til rundt 6 da ;)).

Skrevet

jenta mi hadde morgen flaske helt til hun var godt over året hu. fikk den rundt 6. hall 7 tia om morgenen og sov videre til 10 tida. har alltid måttet sove så lenge, hvis ikke så sloknet hu i 10 tia, og da var dopp nr 2 ødelagt. så vi fant det best å gjøre det slik vi. =)

Skrevet

akkurat samme her, lillegutt har hele tiden såvet til 9 tiden, nå er han straks 7 mnd å har begynt å våkne HALV 4..... hør her da.... HAAAALV 4 gitt!!!!

det er ikke aktuelt å starte dagen så tidlig.

jeg har brukt å lagt han sammen med meg, så han får kos, varme, trygghet, kjærlighet å alt det der, men ser ikke ut til at det virker lengere heller....

inatt skal jeg for første gang prøve å gi flaske i senga, så kanskje han sovner igjen.

krysser fingrene-håper det funker.

tror dette er normalt, HS hos meg sa at hel natts søvn for barn regnes fra 6 timer sammenhengende.

min legger seg kl 7 på kvelden, dvs at kl 01.00 er han uthvilt og fått nok søvn.. HJELPES..... håper ikke det skjer!!!!

er glad han egentlig holder ut til halv 4 da altså.

Skrevet

vår var sånn på den tiden og.. fram til for et par uker sia faktisk.. våkna sånn ca 06 for mat. så vi ga han litt melk, og etter en time ville han legge seg igjen. fungerte jo nokså greit for oss det. så sov han litt lenger igjen etter maten.

men nå sover han heldigvis til mellom 08-09=) så kan jo være en periode de våkner så tidlig, hva vet jeg.. er jo de som alltid er morgenfugler hele livet og da.

men du får nok bare forsette med maten da, hvis det funker=)

Skrevet

Jeg misunner deg som har fått sovet til 8-9 så lenge... Har ei som har villet stå opp før syv siden 3,5 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...