Lille my med sitt første nurk Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Hei. Trenger litt hjelp her. Er det noen som har sett / testet disse to barnesetene? Hvilken vil du anbefale? Vet du hvilken som er mest sikker? Og hvilken som har best sitte/sovestilling? Eller hvilken som tar minst plass? (Har pick up med bakseter, - og det er trangt i kupeen). Tusen takk til alle som svarer!
Lille my med sitt første nurk Skrevet 7. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2008 Dytter litt her, i håp om at noen kan hjelpe meg med spørsmålene mine. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Jeg har begge to. Begge er bra, men er svært forskjellig på hvor godt de sitter i forskjellige biler. Du må prøve de ordentlig i bilen før du kjøper. Britax er super å regulere selene på om sommeren, mens Actaen er lettere å regulere utenpå vinterklær. Anser begge soom sikre (når de er montert riktig- britax er ikke testet tror jeg, en merket er bra ellers, så jeg stoler på det). God stilling i begge, acta kan tippes litt, men det er egentlig ubetydelig. Sovestilling er vanskelig på denne typen seter... Sidebeskyttelsen virker bra i begge, kanskje hakket bedre i britaxsetet... Britaxsetet er kanskje litt enklere å flytte mellom biler.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Jeg hadde nylig ett innlegg med akkurat samma overskrift Mange som var fornøyde med Akta Graco, men lite svar angående Britax-setet. Det som tippet de hele for oss var at ei her inne hadde et vennepar med samme bil (trang mellom seteradene) og de kunne bruke Britax-setet bak sjåføren. Har akkurat kjøpt setet og et vennepar har visst valgt det samme. Det virker veldig solid, det gjenstår bare å prøve det i bilen. Junior på 14mnd sitter fint i det, og det er en solid beskyttelse på siden av hodet. Setet sto utstilt i voksensete i butikken og liggestillingen virket ok for en på 14mnd i alle fall
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Har vært og sett bare på multi-tech setet og syns det ser veldig bra ut:) Jeg har personlig mer tiltro til britax enn acta, så for oss blir det britax-sete, bakovervendt til 25 kg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Britax bakovervendt her også. For oss var det kun bakovervendt-sete som var et alternativ. Sikkerhet er det viktigste..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Vi har også Britax multi-tec seter, som er montert bakovervendt, til jenta vår på 1,5 år. Skiftet til dette setet da hun var 1 år. Synes hun både sitter og sover bedre i dette setet enn hun noengang gjorde i babysetet fra acta graco.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Mener at hvis du skal ha acta bakovervendt utover 18 kg må setet monteres i forsetet. Multi-tech godkjent til 25 kg på alle plasser.
*Smiley* Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Vi har acta , er kjempefornøyde. God nakke støtte , sove/hvilestilling , passer i mindre biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå