Gå til innhold

Hvorfor kan ikke kone nr. 2 innse at mannen har vært gift og hatt et liv før henne?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår meg ikke på slike som sier de skammer seg over at mannen har barn fra før og at han har hatt en kone før dem. Dette visste de jo når de valgte ham, og da blir det latterlig å problematisere det i ettertid, synes jeg!

Skrevet

Enig. Det burde da være omvendt.Hun bør heller skamme seg over å ha tatt fra de første barna en pappa, og startet enda en familie, som går utover de første barna.

Skrevet

jeg er så enig!! Faren min ble sammen med en sånn som nr 2. Hun gikk inn for å ødelegge forholdet mellom meg og pappa, saboterte samvær og har ødelagt forholdet mellom meg og søstrene mine...argh!!!

Jeg blir voldelig inni meg når jeg hører sånt.

Skrevet

Er helt enig med deg Hi!!! Men husk også på at det er ikke alle som ødelegger ekteskap. Men det at de har barn fra før må man bare finne seg i når de tar en allerede brukt mann

Skrevet

Ja, det vel kanskje de som har "stjålet" mannen fra kone nr 1 som føler seg usikker og har problemer med at han har hatt et liv før henne. Er vel redd for at noen skal stjele ham fra dem igjen, da. I så fall er det vel tilpass for dem!

Skrevet

Min eks, som har barn med han, er nå forsmådd uten å vite om det. Han er utro mot henne. Uff, synes vel egentlig litt synd på henne. Men bør kanskje ikke føle noe sånt, siden hun lå med han når hun visste han var min, og hadde barn med meg.

Men det er ofte sånn:som man reder ligger man.

Nå er det hun som ligger.

Håper han ikke lager enda flere søsken til barna våre!

Skrevet

Min eks som har barn med henne, altså.

Skrevet

Nettopp derfor jeg aldri har involvert meg med menn som allerde er i et forhold. En ting var hvis han hadde barn fra før, men at det var slutt da vi møttes, men ville aldri blitt sammen med en som var i et forhold!! En gang utro, alltid utro. Hvorfor skulle jeg stole på han da jeg vet nøyaktig hva han gjorde mot eksen??? Dumme kvinnfolk som lar seg lure av slike mannfokl. Godt det biter de tilbake i rumpa en vakker dag! Og det er de som alltid snakker om "den syke eksen hans"

Skrevet

"Min kone forstår meg ikke". Ha!

Sånne mannfolk kan du få billig for meg.

Snakker en mann nedsettende om en eks, kan du garantere at du blir den neste han snakker sånn om når deres forhold skjærer seg!

Skrevet

He,he rart i grunn. Jeg falt for en mann med barn fra før. Jeg så ikke på det som et problem. Men begynner å synes at det er litt slitsomt at alle er så utrolig nysgjerrige på min situasjon med stebarnet. Er jeg ute en tur med babyen og møter bekjente. De som vet om stebarnet spør alltid mer om stebarnet enn babyen. De som spør om det er første barnet og får til svar at det er mitt første sambos andre, spør alltid om sambo var sammen med eksen når vi ble sammen. Hva slags fordom er det? Det er ikke tilfellet, sambo hadde vært singel i 2 år, de var ikke sammen når stebarnet ble til en gang. Men forsøkte for ungen sin skyld, men det varte ikke lenge. Han var fri til å velge et parforhold med meg og jeg stjal aldri pappaen til barnet. Jeg trenger ikke en ny pappa og han var ikke kjæresten til barnet, så kjærste rollen ble gitt til meg av fri vilje og den var ikke opptatt når jeg fikk den.

Skrevet

Nå er vel jeg en av nummer 2 jeg, hanvar ikke gift før men samboer i ca 7 år og hadde to unger, men han hadde vert aleine i nesten eit år før eg i det heile tatt visste kven han var, så alt er ikkje nummer to sin feil. Vi har vert sammen i mindre enn to år, men er gidt og venter felles barn. Noen ganger er nummer to meir rett enn nummer ein. Men for all del, vi har barna fra første forhold halvparten av tida, og det går veldig bra selv om eg og irriterer meg veldig over hans eks til tider. men det er jo fordi at ho blant anna ikkje klarer å ha reine og heile og passelige klær på barna og har eit anna syn på mykje enn kva vi har.

Eg meiner ihvertfall at barna er bedre tent med ein pappa som har det bra i eit nytt forhold enn ein som skal vere aleine fordi han har barn????

Skrevet

"Enig. Det burde da være omvendt.Hun bør heller skamme seg over å ha tatt fra de første barna en pappa, og startet enda en familie, som går utover de første barna."

Vel, det at vi har fått et kjærlighets barn sammen er ikke en negativ ting for barnet. Stebarnet mitt har fått et nytt søsken, hun er stolt storesøster. Sammen er vi en stabil familie som stebarnet er en del av. Det er bare sunt for henne at vi lever et normalt liv og at hun har fått søsken som vil følge henne resten av livet. Vi ser ikke på stebarnet som en som ikke er del av vår nye familie. Skjønner virkelig ikke hvorfor biomødre ikke skjønner at eksen har rett til å gå videre etter et brudd og at han ikke skal stå på pinne for eksen og det gamle forholdet som ikke eksisterer lenger. Stebarnet vil jo dra nytte av at far danner en stabil familie og blir lykkelig. En lykkelig far er en bedre ressurs for barnet.

Skrevet

Det er da ingen som vet hva de går til selv om man vet at mannen har barn fra før. om man da ikke har vært sammen med en slik en gang før da.

Ja man vet at han har barn, men man er jo synsk for det om..Vet du hva du går til når du ikke har gjort noe før?

I begynnelsen tenker man ikke engang på at det er barn der,for man treffer de jo ikke,kun kjæresten. Etterhvert er man så forelsket at man ikke tenker at barn er noen hindring. Og det er det jo som regel heller ikke! Men det er mange utfordringer og rare ting som skjer i en sånn situasjon,som man overhodet ikke har forutsetninger til å tenke igjenom og forberede seg til før man er det.

Jeg er stemor, og jeg har ingen problemer med barna. Men det har vært tider i begynnelsen før alt var etablert som var veldig harde, og jeg vil ikke gjennom dette en gang til. så nå kan folk godt si til meg at jeg vet hva jeg går til om jeg velger ny mann med barn fra før,men ikke kunne si det til meg før jeg opplevde det!

Nå er jeg lykkelig gift,så tror ikke det blir veldig aktuellt,men jeg vet med meg selv at jeg ikke gjør dette en gang til.

Skrevet

Tatt fra de første barna en pappa? Er det noen som har vært utro mot deg eller?

Som regel er det jo ikke sånn det skjer da..

Min mann bodde på en bitteliten hybel da jeg traff han. Hadde såvidt råd til å hente barna annenhver helg og var hverken glad eller lykkelig,og dette går jo ut over barn etterhvert!

Nå har vi hus, fått felles barn, har god økonomi og er en familie. Barna merker såklart dette! Nå når de kommer i helgenene tar de del i familien vår, i stedet for å komme til en pappa som mikser sammen noe nudler e.l og bor som en ungkar i en liten hybel. Kan ikke helt se at dette går utover de første barna...

Skrevet

Det med barna er selvfølgelig.

Men HI, mener du at vi koner nr 2 må beregne å få med oss eksen på kjøpet? Altså, at hun skal være aktivt deltagende i vår nye familie?

Dessuten, du som skriver om barn som blir fratatt faren av grådige femmes fatales her. Vet om mange mødre som i pre-overgangsalderens feberrus stikker av med unge hotte cabana boys med oppholdstillatelse i øynene, og tar med seg ungene som den største selvfølge. Etterpå blir de så sjalu når eksen har fått seg ny dame, at de betsemmer seg for å gjøre det til sin livsoppgave og spikke kjepper som de kan stikke i hjulene på det nye forholdet hans.

Skrevet

kansje pga akkurat det du skriver?Det er vel ingen som like å se på seg selv som kone nr.2,selv om det kansje er realiteten?

Skrevet

Du prinsutenformagen:), håper virkelig du mener kone nr 2 som i barn nr 2, altså ut ifra kronologi? Hvis du derimot mener å hinte til at ny samboer/kone alltid vil komme på en andreplass i forhold til den første, så mener jeg du er way out of line her.

Skrevet

tatt fra de en pappa? ojsann da har jeg tatt fra min stesønn en pappa og min samboer har tatt fra mine barn deres mamma og i tilegg har vi gitt alle ungene et felles søsken som alle ungene er stolte over. ..uff så fæle vi er..

Men er helt enig med HI Man må ta med hele pakken når man finner noen med barn. Og skjemmes ovet at mannen har barn fra før (så et innlegg her i går om det) det greier ikke jeg å forstå. Man skjemmes da vel ikke over noe sånt?

Ikke er det så uvanlig med mine,dine og våre barn heller. Den moderne familien det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...