Gå til innhold

Hensyn?

MamaPink

Anbefalte innlegg

Hei :)

I går fant vi ut at jeg var gravid. testen skulle vise resultat etter tre minutt, men jeg fikk ikke tid til å ta på meg buksen og legge sticken på disken før den lyste i mot meg. Det kom et gisp ifra meg!og han kom løpende å bare stirret på den, spurte om den var riktig, om jeg kunne bruke den på nytt osv.. vi satt regelrett å stirret på hverandre, det var utrolig mye blandede følelser, og sigarettene forsvant som aldri før. Jeg bruker evra p.plaster, el brukte kan vi si nå, i god tro om å være sikret, men den gang ei, jeg har alltid hatt regelmessig mens, og nå var det mye som ikke stemte med meg selv.

Uansett så har jeg bestilt time til legen min, for å diskutere abort.

Bf er en veldig ustabil mann, og sier at et barn nå kommer til å ta knekken på ham psykisk, kan ikke love at han stiller opp noe annet enn pengene de trekker han for, og det beste for begge parter er om jeg tar abort. Selv ønsker han seg barn, men ikke før han har orden på økonomien og seg selv. Han er 30, og da lurer jo jeg på når han skal ta seg sammen. Jeg ble kjempe lei meg å høre hans synspunkter, selv om jeg ba om de, og tar det etter betraktning, og selv om vi var beskyttet og ikke planla dette. Men det kom en indre glede i meg, en følelse av at bitene faller på plass, og jeg tenkte kontant at abort var utelukket, frykten for å angre er for stor. Og på den andre siden så sa han at dette var en mening for oss, og at vi gikk en tøff tid i møte, men han gledet seg, vi skulle flytte på landet og lovet gull og grønne skoger, for så å falle bang nedpå at han er komplett uinteressert igjen dagen i dag, men vil følge meg til legen, og vite hva legen sier osv.

Er det andre med lignende erfaring? er det egoistisk og stygt gjort å beholde et barn som vil vokse opp med at pappaen ikke ville ha det?

Han ville at vi skulle holde dette for oss selv, men jeg må bare ha noen synspukter før jeg kobler inn mine mentorer; mor og far :)

Fortsetter under...

Jeg er i allefall sikker paa hvem jeg syntes er egoisten her. Og det er IKKE deg. Jeg kan tenke meg at han vil holde dette for seg selv, men jeg ville som deg ha tydd til familie som kjente meg godt for stotte og raad. Uansett vil jeg si at forholdet til denne mannen virker til aa vaere over. Du klarer sikkert ikke aa leve vidre med en som er saa uansvarlig. 30 aar og ikke klarer aa inse at barn kan bli til uansett hvilken type prevensjon man bruker. 30 aar og ikke har styr paa okonomien. Syntes forresten penger har veldig lite aa si for om man er en egnet foreldre eller ikke. Mange barn som har foreldre med god okonomi som gaar for lut og kaldt vann. Det at han ikke vil bidra med noe naar babyen er fodt er det mange som har sagt og forandret mening etter som svangerskapet skrider frem. Men bare det at han sier at han ikke vil bidra med mere en det som blir TRUKKET fra hans konto sier jo ikke saa helt lite om denne mannen. Jeg syntes du skal ta abort hvis du ikke onsker aa ha barn naa. Baser dette fullt og helt paa hva DU vil.Det er ikke enden paa verden aa bli alenemor i Norge. Syntes forresten det hores ut som om du onsker dette barnet littebitt og da maa du ikke finne paa aa ta abort. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...