Gå til innhold

kribling i beina.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åh huff, jeg var ekstremt plaget av det forige svangerskap, fant ingenting som hjalp... husker jeg satt meg i badekaret og da forsvant det, men det kom jo tilbake... værst på natta ... jeg går å håper på at jeg IKKE får det denne gangen, men husker at det ikke begynte før ca 7 mnd sist... noe jeg gruer meg veldig til om jeg får igjen, jeg fikk noen tabletter av legen som skulle hjelpe, vet ikke om det hjalp egentlig, men vet jo ikke hvordan det hadde vært uten da... kanskje verre (om mulig)

Hei,

Magnesium skal hjelpe mot urolige ben:

Magnesium virker ofte godt på urolige bein om natten eller restless legs som det også kalles. Magnesium virker også hvis du har tendens til leggkramper om natten, som er en vanlig plage. Du kan ta opptil 300 mg 2-3 ganger daglig. Får du god effekt av det kan du sannsynligvis redusere dosen etter noen uker. Får du plagene tilbake må du bare øke dosen igjen. Du må regne med å bruke magnesiumtilskudd regelmessig. Magnesiumtilskudd kan godt kombineres med tilskudd av kalsium og tilskudd av E-vitamin, som også kan ha effekt. Hvis ikke dette er tilstrekkelig får du prøve Ginkgo biloba som bedrer blodsirkulasjonen i de små blodårene i beina, det lindrer ofte urolige ben. Virker ikke det heller, vil jeg anbefale deg akupunktur, som ofte gir god effekt både på urolige ben og på nattesøvnen. Ellers er det masse magnesium i brokkoli.

Hilsen Bernt Rognlien

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...