akicha Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jeg venter på å komme til første samtale enda, så jeg kan nesten ikke kalle meg nybegynner i dette en gang enda- for det har jo egentlig ikke begynt! -Men, jeg leser og suger til meg alt av info. Men, jeg har enda ikke klart å lese meg helt opp på kort og langt regime. Leste noen spørsmål om dette lenger ned, og håper noen kan gi meg litt mer info om dette. Det jeg lurer på er omtrent alt, og hvertfall dette: Hvordan begrunnes valg av regime, kort eller langt? Er det store forskjeller i kostnader om det er langt eller kort regime? Jeg har ekstremt god virkning av pergo (seks egg på enkel kur) er det sannsynlig at jeg pga dette vil kunne settes på kort regime? Jeg har helt sikkert flere spørsmål som jeg ikke kommer på her, så når du først er i gang med å svare, må du gjerne svare alt du kan så kanskje svarer du på de spørsmålene jeg ikke kommer på også :-)
Mazza** Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Hei , med langt regime menes det at du nedreguleres med en nesespray først ( ca dag 20 mener jeg) , også etter en stund starter man med sprøyter før uttakk og innsetting. Kort regime starter man rett på sprøyter. Det mest vanlige er lange dessverre I forhold til kostnader så slipper du jo hvertfall unna prisen på sprayen da... Det med pergo aner jeg ikke noe om...aldri brukt det... Lykke til
Kanskje i år? Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Usikker på hva kriteriene er for kort regime - selv har jeg vært gjennom 3 ordinære ICSI forsøk, og fikk kortregime nå ved sist ICSI(4. forsøk). Jeg har PCOS - og responderer bra på medisiner - trenger ikke de store dosene for å stimuleres. Opplevde å måtte punktere en cyste ved sist langregime - dette pga av lang nedregulering med spray. Pergo har jeg aldri brukt - så vet ikke om det er av betydning, men vil tro at det at du responderer bra kan ha noe å si - men som sagt har ingen erfaring selv. Videre er kortregime vanskelig å styre for klinikken - du må inn til flere ultralydundersøkelser for å følge opp stimuleringen og utviklingen av folliklene - dette gjør det vanskelig for klinikken å planlegge uttak og tilbakeføring på foirhånd. Hos meg gikk det 12 dager fra sprøytestart til tilbakeføring av egg. Fikk tilbake 2 gullegg som hadde delt seg i 4 på dag 2. Lykke til!!
Kanskje i år? Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Glemte å si at vi brukte litt i underkant av 10 000,- på kortregimet nå.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Jeg har hatt begge deler. Fikk kort regime pga at jeg ble veldig overstimulert på langt regime og innlagt på sykehus. Jeg har og pco og veldig mange follikler modnes hos meg og jeg må gå ganske lenge på medisiner. Hos meg modnes endten 40 eller 0 hehe. Kort regime tar du to sprøyter hver dag i stedet for å bruke nesespray i tre uker. For meg var dette myyyye bedre. Jeg tror ikke reaksjonen på pergotime har så veldig mye å si, men det kan jo tyde på at du blir meget lett stimulert og kanskje trenger lave doser. Tror nok de aller fleste får langt regime første gangen, så prøver de kort hvis det ikke fungerer så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå