Gå til innhold

Dere som har hatt babyer med melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi oppsøkte legen i går pga. at jenta vår på 5 uker har fått blod i avføringen og er veldig urolig. Vi ble innlagt på sykehus hvor det ble tatt røngten, ultralyd og blodprøver. Alle prøvene hennes var fine, og legen mente derfor at det var mest sannsynlig at plagene hennes skyldes melkeallergi og at jeg dermed må kutte absolutt all melk fra kostholdet i 14 dager for å se om vi får noen bedring.

Noen andre som har opplevd noe lignende? Hvor lang tid tok det fra dere kuttet ut melk til dere merket bedring?

Skrevet

Har hatt en baby med melkeallergi/laktoseintoleranse ja! Hadde aldri noe blod i avføringen han. Merket det på at han alltid kastet opp etter ammingen, skrek "når han ammet", hadde ofte feber, hadde skummende avføring. Fikk det påvist da han var ca 4uker, ved at legen fant sukker i avføringsprøven de tok.

Ved laktoseintoleranse tåler ikke babyen mm. Laktose er melkesukker.

Sluttet amming og begynte å gi Nutramigen- melkefri mme. Gutten ble raskt bedere og etter ca 2uker var han helt fin :-).

Skrevet

Vi merket bedring etter 7-8 dager. Magen ble fin igjen og hun sluttet å ha blod i avføringen. Hun ble også bedre i eksemet. Se www.utenmelk.no for gode tips :-)

Skrevet

Så godt å høre at det ikke trenger å ta så lang tid... Trengte litt oppmuntring akkurat nå :-)

Skrevet

mi reagerte litt andeledes. Hun hadde ikke blod i avføringen, men hadde kolikk. Skrek hele tiden når hun var våken. Var min førstefødte, så jeg tenkte er det slik det skal være å ha en baby?

Så leste jeg tilfeldigvis i en sånn babybok at 20% av de som har kolikk skyldes melkealergi, og når mor kuttet ut melk og melkeprodukt gikk det over, så jeg tenkte hvorfor ikke prøve. Innen 1 ukes tid hadde jeg en helt ny unge :)

Hun begynte allerede å skrike hele tiden på sykehuset, så hun hang i puppen hele tiden, trudde først hun hadde et enormt sugebehov..

Hun ble testet med blodprøve da hun var 7 mnd..den var negativ, men tok en pirketest da hun var 14 mnd og den var positiv..vokste det av seg da hun var 3 år..idag er hun 9 og har siden kunne spist og drikket melk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...