Marju Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Synes tissen hans er litt rar, har aldri skiftet på gutter og veit ikke åssen den skal se ut....Jeg og pappan synes den er litt sånn hard innerst liksom, men han tisser bra og sånt...er det normalt at den er litt hard liksom? Også lurer jeg på hvor tidlig vi kan gå trille tur? han er 7 dager gammel og vi bor sør i norge.. litt kald vind om dagen, hvor mye skal jeg kle på han tru? Har tykk sovepose i vogna og da. Og er det vanlig at han gråter nesten hele tiden når han er våken? Han sover ganske mye, men gråter for det meste av våken tiden...Stakkars pappan, han skjønner jo ikke hvorfor...Jeg har jo puppefordelen,ikke han. Håper på svar for jeg er ganske usikker på detta
maiprinsen Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Heia! Skal prøve å svare så godt jeg kan.. Ang tissen, den skal være sjekket av barnelegen før dere reiste hjem, ble den ikke? Eventuelt kan dere kontakte helsestasjonen hvor dere skal gå til kontrollen for sjekk. Få vite litt, hs er utrolig grei der. Hvor mye klær ja, det viktigste er at pjokken ikke fryser, da han ikke har reguleringen på tempen i kroppen helt i lodd enda, men er det sur vind og minusgrader ute villle jeg holdt ham inne, ikke lagt ut på noen langtur. Et tips som jeg bruker mot vinden, regntrekk! Om det er et som ikke har den store åpningen, men som du kan lukke, utenom luftehullene da, så beskytter dette ganske godt mot vinden. Vi har dette både til vogn og bilsete. De er av de plastregntrekkene, ikke de svarte eller blå trekkene. Skrikingen, en stooooor ny verden for lille gutt. Kos masse med ham, nynn en sang eller to. Legg ham til puppen ved det minste tegn til lyst fra babyen sin side (dette er også med på å øke melkeproduksjonen din) Du og pappaen må slappe av, pjokken ser at det lyser stress/uro av dere om dere ikke slapper av. Da blir pjokken urolig også. Vet ikke om dette var til noen hjelp jeg... Men lykke til i alle fall! Kontakt HS der hvor dere hører til, kan dere gjøre selv om dere ikke har fått innkallingen til dem enda.
maiprinsen Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 OI! Glemte å gratulere dere med gutten!!! GRATULERER!!!
ulydia Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Det første spm kan eg ikkje svare på, har ikkje gutt sjølv. Du kan trille tur frå første dag, har eg høyrt, så lenge det ikkje er kaldere enn 10 minusgrader. Men pass på puppene, så du ikkje fryser på deg noko. Ha ullammeinnlegg og ei romslig, varm og vindtett jakke på deg. Jenta mi blei født i desember på vestlandet, og eg hadde ho oppi lammeskinnpose med vogntrekk eller dyne over, hadde ullpledd rundt ho og vanlege klær på ho (2 lag+lue). Så noko liknande?? Mange babyer gråter nesten heile tida dei er våkne i starten, i alle fall dei 6 første vekene. Dei blir veldig fort slitne og overstimulerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå