Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 uker har fått et mystisk sår ved det ene neseboret.

Oppdaget det for 4 dager siden og tenkte at han sikkert hadda klønet seg litt. Men det har blid litt større og gror ikke skikkelig.

Det virker ikke som om det plager han. Det er en gulaktig skorpe på det.

Noen som har en anelse om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, har han eldre søsken?

Eller vært i kontakt med større barn?

Det kan nemlig høres ut som brennkopp, men vet ikke om så små barn får det... Det er karakteristisk at det er sår som ikke vil gro og som blir større.

Må behandles med egen salve, så hadde kanskje vært lurt å høre med legen:-)

Bare vill gjetting her altså, men sikkert greit å sjekke opp.

Skrevet

Han har ingen søsken,men har vært i kontakt med søskenbarnet sitt på 8 mnd. Tenkte faktisk tanken på at det kunne være en brannkopp, så jeg ringte søstera mi for å høre om dattera hennes hadde hatt det,men det har hun ikke.

Tar han med til legen på mandag hvis det ikke har grodd til da. Har prøvd å smøre litt bystmelk på , for folk sier det funker til alt. =) Har ikke funka for jr.

Hvis det er en brannkopp, hvor smittsomt er det?

Skrevet

Det er faktisk veldig smittsomt.

Jeg jobber i bhg, og vi er strenge med at barn må begynne behandling når de får dette. I tillegg må sår dekkes til med plaster.

Har man egne sår er det nemlig veldig lett for at man får det...

Skrevet

Var til legen i dag som bekreftet misstanken min om brennkopper. Fikk råd om salve og klorhexidin. Men det er visst veldig sjeldent at så småpbarn får brennkopper. Stakkars liten. Han er litt mer grinete enn ellers. Det klør nok. Krysser fingrene for at han bli frisk snart.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...