Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #26 Skrevet 7. november 2008 Snu sokkelstenene med innsiden ut?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #27 Skrevet 7. november 2008 Trodde virkelig alle visste at marmor ikke tåler syre...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #28 Skrevet 7. november 2008 Det er vel derfor steinene på diverse bygninger har blitt stygge.Pga regn med sur nedbør.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #29 Skrevet 7. november 2008 Forklar hele saken til forbrukerrådet, du kan sende de mail, så svarer de raskt. Er nysgjerrig på utfallet, så hold oss oppdatert når du har fått dems "dom".
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #30 Skrevet 7. november 2008 He he akkurat det samme jeg tenkte. Trodde ikke det var mulig å gå glipp av operafadesen. Jeg hadde faktisk vært direkte flau over å kommet og klaget på noe som er en forbrukerfeil. "Om du drar til Bertil O steen og kjøper deg en Mercedes med hvite skinnseter og på veien hjem igjen blir du skikkelig sulten og kjøper med deg en Tex-burger. Du søler den magiske dressingen på det hvite interiøret og hva gjør du så.....? Du snur ikke bilen og drar tilbake til forhandleren og forlanger ny bil akkurat. Gjør du vel?" Sorry, men jeg har jobbet mange år med kundebehandling. Jeg er enig med at flere steder kunne servicen vært bedre men det er til syvende og sist du som forbruker som har valgt å kjøpe produketet. Erfaringsmessig er klagene på dyrere produkter større enn for billige. Det er en misoppfattelse at man har større rett på service - ikke garanti - fra forhandler dersom produktet er dyrt. Og det er der feilen ligger. Jeg har bestandig sagt at dersom man er uenig er det helt på sin plass at forbrukeren får de nødvendige opplysningene til å kunne legge frem en sak for Forbrukerrådet. Jeg har til dags dato aldri fått en eneste henvendelse fra de etter at kunden har stått og faktisk truet meg og fysisk slått i bordet for å få viljen sin. Service er noe ytterligere man yter i tillegg til garanti. Gode kunder får bedre service over tid. Men alle kunder har rett på generell service og har rett til å klage på produktet/tjenesten. Jeg er redd at i HI sitt tilfelle kan det hele bli avgjort med skjønn. Du som forbruker kommer absolutt ingen vei med å bli sint for at du selv har ødelagt bordet eller valgt å kjøpe et bord du mener er dyrt. Du skal vite at når butikker velger å omlevere/gjøre om/heve kjøpet så er det et regelrett tap for de om de ikke selv får refundert alle kostnader fra sin forhandler igjen. Men i mange tilfeller bærer heller forhandleren tapet til fordel for en fornøyd kunde. For HIs del er det kun en slett/kald mottakelse hos damen du rettet klagen mot som det direkte er noe å utsette på, men jeg er redd du hadde fått samme svar hos en hyggelig medarbeider også. Jeg er enig med at dersom du får avslag i klagen bør du faktisk heller forsøke å rette opp skaden. Meget mulig at butikken kan være behjelpelig med det. Det ville i så fall vært en vinn-vinn situasjon for begge parter. Jeg er mektig lei av folks oppfatning om at dersom man befinner seg på andre siden i en salgssituasjon skal man få slenge dritt og kreve service i hodet og ræva. Sånne folk har jeg ingenting til overs for og sånne kunder er det heller ingen som er tjent med i utgangspunktet. Dersom alle forbrukere skulle fått medhold i alle klager, ville det ikke vært en eneste butikk igjen. Du vil ikke tro hva folk kan klage på. Helt utrolig!! Og ja, den slags kunder blir det faktisk pratet om i lang tid etterpå. det morsomste er faktisk at mer enn brorparten kommer tilbake for nye kjøp så så ille kan det virkelig ikke være å bli avvist med en klage, men selvsagt det er lov å prøve seg. Prøv saken for forbrukerrådet og legg ved all dokumentasjon. Få også navnet på vedkommende du pratet med. Men sørg for å hold en saklig og god tone med de du prater med både hos butikken og Forbrukerrådet. Ønsker deg uansett lykke til men vær smart og saklig Hører gjerne hvordan det gikk med deg videre.
Miss Misantrop Skrevet 7. november 2008 #31 Skrevet 7. november 2008 Har vært i dine sko HI. Dvs jeg sølte eddik på mors og fars steinplate som lå forran peisen. De var på ferie. Halveis hysterisk dro jeg til nærmeste ovn forhandler og fikk en liten flaske med noe rart på som tok vekk 95 prosent av det jeg hadde sølt (Hvite flekker på svart plate). Så det er mulig å få det fikset. Syntes forresten butikken burde oppføre seg profesjonellt i forhold til klager. Tror nok jeg heller ville satset på inboforsikring en forbrukerrådet.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #32 Skrevet 7. november 2008 Det må være innmari vanskelig å ha butikk av noe slag nå til dags. Forbrukerne tar jo ikke ansvar for noe. Det er jo ikke butikkens feil at du søler. Hva med om du hadde sølt klor f eks på noe? Hadde du da ment dette var butikkens feil siden ingen opplyste deg om at klor lager flekker f eks?Du får bare leve med flekken.. desverre.. Tåpelig å gå tilbake til butikken med den holdningen der. Hadde holdningen vært annerledes og du hadde kommet til dem for å få råd om å fjerne flekken hadde de vel vært mer kundevennlige..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #33 Skrevet 7. november 2008 Jeg syntes ikke du er urimelig jeg. Ved ett spisebord med småbarn skjer det ofte sånne uhell. Jeg spør aldri i butikken om ting jeg kjøper tåler ditt og datt. Ikke hadde de visst det i butikken du handlet uansett. Ser folk setter ting på spissen, det vil jeg og. Si dere kjøper en gummistøvel som ikke tåler vann. Ville dere byttet den da? Man tror jo spisebord tåler litt. Jeg ville ikke spist tex mex i hvite skinnseter, og jeg stopper jo barnet mitt når det hakker i bordet. Men uhell kan skje. man skal kunne bruke bordet. Kan man bare drikke vann ved det bordet da? Da burde det opplyses.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #34 Skrevet 7. november 2008 Vel, en gummistøvel tåler vann. Dersom den ikke gjør det er det en klar reklamasjon så det blir et helt annet scenario. MEN det er ikke alle sko som er støvler og tåler vann selv om de ser ut som det. Akkurat som dette bordet. Marmor er hard men tåler ikke syre evt. annen fukt. Husk at dersom du aldri spør om hva ting tåler har du ikke gjort din plikt som kjøper til å sørge for tilstrekkelig informasjon. Antar du forhører deg med seter til barna, spisestoler, senger og madrasser så hvorfor ikke bordet barnet skal sitte og spise ved dersom vedlikeholdskrav på materialet er ukjent for deg? Dersom HI hadde spurt hva slitasjegrad, noe hun burde være obs på ved innendørsbruk på bordet og personalet ikke visste, burde hun selv avstått kjøpet eller spurt om selger kunne finne det ut for henne, noe som sikkert selger hadde gjort. Håper forresten virkelig ikke noen er så dumme at de kjøper sko som ser ut som gummistøvler men som viser seg å ikke være det....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #35 Skrevet 8. november 2008 Herregud, er ett like dumt senario som å spise texmex burger på hvit ineriør da anonym 00.15. Du mener altså at man skal kjøpe bord og spørre: tåler dette bordet alt? Og om de på butikken sier: "antar det" og siden de helt sikkert ønsker å selge "men jeg antar det". Jeg spør faktisk ikke om madrassen er myk nok, eller senga trygg nok. Herregud, måtte gått mellom verden og stilt spørsmål til alt mulig da. Så utrolig slitsomt! Siden du hang deg så opp i gummistøvlene kan jeg gi ett nytt senario til sammenligning da: Hva med å kjøpe gulv som plutselig ikke kan vaskes? Bytter du da? Spør du om det kan vaskes?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #36 Skrevet 8. november 2008 Lurer på hva slags gulv som ikke kan vaskes.....? Har drevet litt med interiør og har en del venner og bekjente som er industri- og interiørdesignere....Aldri hørt om gulv som ikke kan vaskes så det var et enda dårligere eksempel enn "gummistøvler som ikke tåler vann." *flirer og ler* Og det er som en annen her har sagt, hun har skifergulv og vet at det er et porøst materiale og har derfor tatt høyde for at det trekker til seg væske og smuss og har derfor satt det inn med egnet vedlikeholdsprodukt. Man bør da strengt tatt ikke kjøpe ting man ikke vet hva er eller er egnet som. Det er kan ikke butikken lastes for og du er jo enig i Tex-burger historien min så da skjønner jeg ikke helt motviljen din. I alle fall ikke siden du ikke kommer på noen eksempler som holder. Men som et direkte svar på spørsmålet ditt om jeg hadde byttet et gulv som PLUTSELIG ikke tålte å bli vasket, JA!!!! Dersom jeg har vasket det før og det plutselig ikke kan vaskes er det jo en reklamasjonsVURDERING. Men det skal la seg godt gjøres å finne et meteriale som ikke tåler fukt eller vann. Skinn tåler vann, alle steinprodukter tåler vann, alt av syntet, pels, tre....hm....kommer ikke på noen jeg. Du vasker vel parketten din en gang i blant? Den tåler ikke vann eller fukt som ligger MEN den kan vaskes med lett fuktig klut. Og det er jo noe strengt tatt alle som har parkett vet. Men takk for eksempelet ditt. Nå kom jeg i godt humør Vel og merke for du hadde kommet med gummistøvlene i går da og da ser jeg hvor landet ligger. Om du leser mitt første innlegg igjen ser du at jeg oppfordrer HI til å ta kontakt med Forbrukerrådet og forteller hvordan hun bør gå fram. I en slik tvist er det alltid best å ta inn en upartisk tredjepart for å komme til en beslutning. MEN jeg sier også hvordan hun vil bli oppfattet som kunde.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #37 Skrevet 8. november 2008 Hehe... Denne tråden ble jo nesten morsom, jeg har ikke svart tidligere, men må gjøre det nå: Hva om du kjøper en strikket jakke til 2000,- på en håndarbeidsbutikk da. Du tar den med hjem, bruker den, men når du vasker den viser det seg at den er av den type garn som ikke skal brukes skyllemiddel på. Dette visste ikke du, og ikke betjeningen i butikken heller. Jakka er helt strekt og fæl - hva da?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #38 Skrevet 8. november 2008 Elsker stilig interiør, men har innsett at det ikke lar seg kombinere med små barn. Sliter heller på det jeg har noen år til. Et hjem er jo til for å leve i..
Gjest Skrevet 8. november 2008 #39 Skrevet 8. november 2008 Dette er jo ganske rart at DU ikke visste. Treverk tåler jo ikke hakking med gaffel (feks) og stein tåler ikke appelsin/sitron.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå