Gå til innhold

Ja,idag ringte jeg og klaget på bordet mitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som forleden ble kjempestygt at appelsinjuice.

Vet dere svaret fra bohus sin serviceavdeling? Nei det hadde de ALDRI hørt noe om, så jeg måtte vente til de hadde ringt fabrikken. Etter et kvarter fikk jeg en telefon fra den samme damen, som sa følgende:

"Nå har jeg snakket med fabrikken og de forteller at nei, marmor tåler ikke appelsin-eller sitronjuice. Dette må tørkes av umiddelbart(noe jeg gjorde da) hvis ikke oppstår det en kjemisk reaksjon og det er ingenting man kan gjøre for å fikse dette, da det etses inn i steinen." Jeg sa at jeg ønsket en ny sokkel på bordet, fordi det var deres ansvar og da sa hun: "jamen vi visste jo heller ikke at bordet ikke tåler juice". Når jeg vidre sa til henne at det er ikke mitt problem, men deres( og i værste fall fabrikken) fikk jeg beskjed om at: "Det er jo ærlig talt ikke vanlig å søle på sokkelen på et bord. Nå var jo du ærlig og sa det som det var, men det er jo ikke vanlig." Jeg forsøkte å forklare henne at dette er et SPISEBORD og med barnestol inntil osv, kan jo slikt skje! Det er jo en stor forskjell hvis du kjøper en skinnsofa og katten klorer den opp, til at man søler på et spisebord som er av stein og ser skikkelig robust ut!!!

Hun avsluttet samtalen med å si at: "Ja men hvis du mister en kniv på glassbordet ditt så KAN det jo knuses det også"......

Hennes respons til at jeg sa: "Herregud bordet mitt er jo nesten helt nytt! Det er jo ødelagt!!! Hvem skal stå ansvarlig for at jeg ikke har fått advarsel om at bordet ikke tåler noenting!" Var: "Bordet ditt er ikke ødelagt. Dessuten falmer flekkene over tid, Men det kan ta flere år. Dessuten er det ikke helt nytt, det er 10mnd siden du kjøpte det."

Hadde dere godtatt dette? Jeg gav meg ikke jeg, og da ble jeg bedt om å sende bildebevis. Synes dette var en ELENDIG kundebehandling!!!!

Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg nei. Er jo helt knust over hvordan spisestua mi ser ut nå... Er ikke rik heller, så dette var skikkelig trist.

Skrevet

ærlig talt, er du seriøs??

om jeg søler neglelakk på sofaen min, har jeg rett på ny da?

Skrevet

Forskjell og søle neglelakk på en sofa og søle drikke på et bord.

Et bord skal tåle såpass.. Og gjør det ikke skal man ha en advarsel når man kjøper varen-....

Skrevet

Ville tatt meg meg bordet til butikken jeg og bedt om og snakke med sjefen..

Skrevet

"Hei, mitt navn er Borghild, jeg kjøpte et spisebord hos dere i forrige uke. Det er et bord i mørkt tre og nå skal du høre hva som skjedde her om dagen. Det var rett før vi skulle spise middag og sønnen min satt ved bordet og ventet på at maten skulle komme. Han er veldig utålmodig av seg og benyttet ventetiden med å dunke gaffelen i bordet. Dette resulterte i stygge hakk i bordet.

Så til det jeg lurer på, jeg fikk ingen informasjon om at dette bordet ikke tålte slik behandlig så jeg vil gjerne ha et nytt bord. Du skjønner slike hakk vil jeg ikke ha i mitt nydelige mørke trebord"

Ehhh.....

Skrevet

Er du virkelig så dum anonym? Det var jo det jeg poengterte hos serviceavdelingen også!!! Det er forskjellen på hva som er logisk og ikke! Det er IKKE logisk at en diger sort marmorstein ikke tåler å få sølt litt appelsinjuice på seg. Det er LOGISK at en skinnsofa ikke tåler at en katt kvesser klørne, at en kniv lager hakk osv..

Enkelte her inne er så til de grader borte på jordene, at jeg ikke har ord.

HI

Skrevet

Hva slags flekk lager lys juice på et svart bord?

Skrevet

Herregud anonym... Se hva HI skriver før du uttaler deg så barnslig. Er det selvforskyldte skader, så ja, men hun tørket det bort med en gang. Hadde hun mistet kniven og platen hadde knust som damen i butikken sa, så hadde det også vært for dårlig! Et så dyrt spisebord burde tåle såpass! Så lenge man ikke denger løs på det eller søler rødvin og venter et par dager med å tørke det, Lykke til HI, stå på dit!!

Skrevet

Hvis jeg hadde kjøpt en spisebord i et såpass spesielt materiale, så ville jeg ha sjekket grundig hva det tålte - særlig om man har små barn i huset...

Skrevet

Takk anonym :) Altså du som var hyggelig.

Grunnen til at jeg kjøpte dette bordet var jo at det var i sten, noe som skal tåle masse. Riktignok er platen i glass, men vi har alltid duk på og jeg vet godt hva glass tåler og ikke. Greia var vel at en marmorsten ikke tålte å bli sølt på. Det burde det virkelig vært opplyst om. Hva den tåler og ikke tåler. Nå skal de sies at jeg har stuebord likedan og dette har jeg hatt i snart 4 år. Har aldri opplevd noe sånt med det bordet, enda det har fått søl og er godt brukt.

Dama hengte seg opp i at det var sokkelen det var sølt på. Det skjer jo ikke hver dag. Jo, det skjer dersom en liten en mister drikken sin fra barnestolen og på gulvet. Da spruter det jo overalt. Til dere som lurer på hvordan flekken ser ut, så er det etseskader da.. Det ser ut som grå veske som har sprutet til alle kanter, for så å renne nedover. Pent. hehee. Finnes viktigere ting i livet såklart, men servicen og forståelsen burde vært bedre. Det er de som ikke har opplyst om at materialet var så skjørt. Fabrikken var jo tydeligvis fullt klar over det, men ikke butikken?

SNEDIG.

Skrevet

Helt enig :-)

Er forskjell på å søle juice og å miste noe tungt som gjør at det kan knuses.

Forskjell på å søle på en stein/glass eller tøy...

Dette burde du fått info om

Stå på ditt, send e-post til TV2 hjelper deg :-)

Skrevet

Send en mail til kundeservice foerst saa har du det dokumentert. Jeg hadde samme erfaring med Elkjoep en gang, dama jeg snakket med i tlf var rett og slett ufyselig, jeg sendte en temmelig krass mail til kundeservice - og vips var saken loest....

Skrevet

Appelsinskall og syren i appelsin er veldig ødeleggende på mye. Fks på stereoanlegg, og TV,glass osv, kan det etse istykker utsiden.

Er det marmor, kan du prøve å få det slipt. Snakk med en som driver med sliping. Dette her er nok deres egen feil, og går ikke under noen garanti, med mindre du har skadeforsikring på innbo..

Skrevet

HI, prøv å sette inn bordet med en spesiell olje. Snakk med en spesialist på møbelforetning som forstår seg mere på sånt enn den dama du pratet med,

Snakk med noen som driver import av spesielle møbler fra fks Italia.

Det skal gå an å reparere!

Det er oljer som trekkes inn i steinen, og jevner fargen. Tongolje? Husker ikke hva det heter. Mulig det heter sitronolje (det er for tre), men her må du snakke med spesialister. Det er en fet olje. Bedre enn å ha flere farger og et ødelagt bord iallefall!

Kanskje du kan lakkere bordet??? Det må du isåfall gjøre istedenfor å olje.

Lykke til.

Skrevet

Dette var slett kundebehandling. Ikke gi opp. Et spisebord burde tåle dette. Skulle dette ikke gå bruk din inboforsikring . Klag til forbrukerrådet, stå på. Retten er på din side. Selvfølgelig er det ikke sammenlignbart med noe tungt som man vet vil ødelegge et glassbord.

Skrevet

Så du har kjøpt et bord med svarte marmorben og glassplate????

Jeg synes at det verste med denne saken er at du har så utrolig dårlig smak når du kjøper møbler jeg!

Skrevet

Appelsinjuice er utrolig sterkt/surt, og marmor er en porøs stein. hva trodde du egentlig?

Du har jo et ansvar selv også, det er ikke butikkens ansvar å informere om alt som KAN gå galt, du har også et ansvar for å skaffe deg informasjon om det du velger å kjøpe...

Jeg har f.eks valgt å ha skiferfliser på gulvet (som også er en porøs stein), jeg vet derfor at om jeg søler apperlinjuice på de flisene vil det bli stygt, og siden jeg har barn har jeg valgt å impregnere flisene med en spesiell steinfix.

Her har du valgt et materiale som ikke passer så godt sammen med barn mener jeg, men det var ditt valg. Enig med hun over her som råder deg til å ta kontakt med en ekspert og høre om det kan fikses på. Du kan da ikk skylde på Bohus for at du ikke tenkte deg godt nok om, eller stilte nok spørsmål om produktet før du valgte det...

Synes jeg ser utviklingen av kundebehandling og salg hvis selgerene blir pålagt å fortelle om alle mulige uhell som kan skje med et produkt hvis en har barn i hus, da blir det lange køer i butikkene ;-)

Skrevet

Har jeg dårlig smak? Hehe... Det synes ikke jeg.

Nei såklart skal det opplyses. Synes det blir feil å legge ut i det vide og brede til meg om at dette er mitt eget ansvar siden jeg har barn. Det kunne like godt vært jeg som mistet glasset. Dette er ikke logisk og det ville aldri falt meg inn. Det værste var vel at butikken sa at de ikke hadde peiling på det selv. Det er for dårlig. Ansvaret ligger hos dem og ikke meg.

Men nå skal jeg ringe forbrukerrådet, så får vi se hvem her inne som har rett eller galt :)

Takk for hjelpsomme svar fra dere som faktisk ikke kun er ute etter å rakke ned på andre. La oss håpe det blir flertall av slike folk her inne snart og at det er mulig å luke ut ugresset.

Skrevet

De skulle ha gitt beskjed om at bordet ikke tålte det, siden de ikke gjorde det og heller ikke visste det skulle jeg tro at du hadde rett på å få det fiksa/nytt bord... El oppheve kjøpet.... Hadde du visst bordet ikke tålte det regner jeg m at du kanskje hadde brukt en duk el noe så det ikke hadde kommet på bordet.. Stå på ditt.. Jeg hadde ikke gitt meg m det første....

Skrevet

Huff, for et bord. Ville vært livredd for at barnet skulle skade øynene på de spisse kantene!!! Ikke spesielt barnevennlig, nei

Skrevet

Nei ingenting er vel spesielt barnevennlig når man er en overhysterisk mor. Er du sikker på at du skal la barnet ditt sove alene? En dyne er jo ikke spesielt barnevennlig. Kan jo vikle seg inn i dynetrekket. For ikke å snakke om barnestolen! Den KAN jo knekke den også, man vet jo aldri. Man vet jo heller aldri om taklampa mister festet og faller i hodet på ungen. Kjipe greier. Det samme gjelder vel også dusjen. Og badekaret. Tannbørsten kan man jo sette i halsen... Gulp... Dødsfeller alle sammen.

Når det er sagt, har jeg beskyttelse på slike spisse kanter jeg.

HI

Skrevet

Jøss, her var det mange surmaga drittkjerringer, selv til DIB å være.

Ikke bry deg om dem, HI.

Skrevet

Har du fått ringt forbrukerrådet?

Er oppriktig nysgjerrig på hva de mener jeg, er det vår plikt som kjøpere å skaffe oss informasjon om produktet vi kjøper, eller selgers plikt å opplyse om det... Ikke for å være frekk mot deg, for skjønner jo at du er fortvilet, men synes det høres rart ut at selger plikter å opplyse om alle egenskapene til produktet de selger, da feiles det mye i den bransjen ihvertfall.

Hold oss oppdatert da.

Skrevet

Er langt fra hysterisk. Men de fleste ulykker skjer jo i hjemmet. Trenger jo ikke å kjøpe de verste møblene som finnes, selv om man er en avslappet mor. Tenker selvfølgelig ikke at kantene er farlig under middagen, men når barnet leker og løper rundt. Ikke ment som surt innlegg, bare mine synspunkter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...