Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Hei! I morgen kveld skal Lillegutt sove på eget rom for første gang, snart 9mnd. Noen som har gode eller dårlige råd/erfaringer å komme med? Jeg har jo plutselig blitt en skikkelig hønemor. Klarer ikke å gi slipp på gutt`n
ulydia Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Berre eit generelt tis: Det kan vere greitt å ha ei ekstra seng inne på rommet hans, dersom han eingong skulle bli uroleg om natta. Vi har ein ekstra rammemadrass på rommet til vesla, som vi drar inntil sprinkelsenga viss det er nødvendig. Då kan ein av oss ligge ved sidan av ho og holde i handa, stryke kinnet e.l. dersom ho er sjuk/får tenner o.l. Dette funker betre enn å ta ho inn i vår seng, der ho ikkje roar seg i det heile tatt. Ellers haddde vi ingen problem med innføring av eige rom (8mnd). Ho sov faktisk mykje betre!
Gjest Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Vi la lillegutt på eget rom når han var 6 mnd. Gjorde bare som vi pleier, ikke noe nytt. Sov MYE bedre fra første natt. Men har tenkt å ta inn en madrass også, så slipper jeg å holde samboer våken hvis han er urolig på natten ved å ta han med opp i vår seng.
Nattinatta Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 vi gjorde også bare som normalt. ikke noe hokkus pokkus... men da var han jo bare 2 mnd også da, så han forstår jo mindre da... så lite hjelp her kanskje... hehe
shimonie Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 vi flyttet småtten inn på eget rom da han var 5 mnd ca. gikk knirkefritt! han sov MYE bedre, og det gjorde vi og=) rommet hans er rett over gangen for våres da, så hører hvert minste klynk fra han! men han hører heldigvis ikke meg hvis jeg snur meg i senga osv, så han sover jo faktisk om nettene nå da..=P om du ikke har sånn babycall, kan det jo være kjekt å anskaffe seg en, i tilfelle du er litt nervøs for han på eget rom! det går nok bra se!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå