jentahans Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Til alle dere som sier amming gjør susen for å gå ned i vekt.. det gjelder ikke meg... jeg ammer lillemann på 5 mndr for fult men har allikevel gått opp 5-6kilo. er det mulig?? Blir skikkelig deprimert kjenner jeg. Prøver spise sunt og går en tur hver dag ivertfall.. Noen med råd?
Axus' girlfriend Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 har ingen råd, men jeg er akkurat slik selv. har vel lagt på meg nøyaktig 6kg Triller flere ganger om dagen, har hele tiden ammet ofte (har ei lita med suttebehov, som ikke tar smokk), og føler ikke at jeg har spist ille!!!jeg vet vi spiser litt godis om kveldene, men det har vi alltid gjort - uten at det har utgjort noe ekstra på vekta. kjeeeeedelig
Erisa* Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Jeg la også på meg en del mens jeg ammet når hun var 3-4 md, og så la jeg om kostholdet (hadde tenkt at jeg kunne spise hva som helst før...), leste til to eksamener, og da ordnet det seg... Men eksamensstress er ikke en generelt god slankemetode, det er litt for kjipt til det.. men altså: det ble bedre etter at hun bikket 6 mnd, før det merket jeg ikke noen særlig effekt av ammingen på vekta. Så fortsett å spise sunt, gå tur og amme, så kanskje det blir bedre om en mnd eller to?
jentahans Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 det var godt høre at det kanskje snur.. for nå kjenner jeg meg rimelig langt nede i kjelleren. vondt er det når enn ikke får lyst vise seg for noen og det hindrer enn i å gå på svømming me bebbisen osv... Akkurat nå orker jeg ikke meg selv.
mai mammaen til to Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 anbefaler på det sterkeste å gå på grete roede kurs..!!!! jeg går på det og raser ned i vekt.. gikk ned 7.7 kg på første kurset er nå akkurat startet på kurs 2 og er ned 8.6 kg... man lærer å spise sundt. og man spiser nok. som dem sier på kurset spiser man for lite går man opp i vekt...
Grateful mom Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Kroppen forandrer seg, så det kan være at man kan legge på seg av det kostholdet man hadde tidligere, dersom man f.eks spiste mye godteri og ikke la på seg, kan det være at man legger på seg lettere nå... Jeg merker veldig godt de dagene jeg spiser et eller annet usunt går jeg ikke ned/står stille, mens de dagene jeg spiser vanlig går jeg ned noen gram. Utrolig utslag så lite har å si!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Grunnen til at noen legger på seg (jeg er en av de), er det at til noen så lagrer kroppen fettet det får i seg for å sørge for at kroppen lager næringsrik melk! får heller tenke på det at det ordner seg når amminga er over!
Gjest Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Jeg har også lagt på meg. Startet med trim og bedre vaner. Trenger råd selv ;o/ Men har blitt med på DIBs vektkubb. He,he håper på litt inspirasjon. Kan jo ikka akkurat slanke meg så lenge amminga pågår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå