elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 han er kommet i den fasen der han konstant på ha mamma under oppsyn, jeg kan ikke gå på do uten at det blr bråk å full kaos, hvis jeg løfter han opp er alt ok. dette kan bli slitsomt i lengden kjenner jeg, jeg får jo aldri fred å tid for meg selv. vet dette er normalt og att barna er gjennom denne fasen. men hva skal jeg gjøre? slite meg totalt ut å la han sitte på hofta? eller bare la han gråte å overse? å hvor lenge kan denne fasen vare? uansett hva jeg finner på er det galt, han skal KUN sitte i fanget å ha full oppmerksomhet av mor.
Aibell Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Han lærer ingenting av at du overser han. Da er det bedre at du får litt avlastning av og til så du ikke sliter deg helt ut. Han har det ikke vondt hos noen andre han er trygg på. Kanskje du bør tenke på å skaffe deg et bæretøy?
ulydia Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Har du prøvd å sitte/ligge på gulvet saman med han? Kanskje han blir meir interessert i å sitte/ligge på gulvet viss du er saman med han? Så kan du etter kvart prøve om han vil vere litt åleine på gulvet - gå vekk etter ca. 10 min f.eks. og sjå kva som skjer? Kanskje nokre nye, spennande leiker kan vere til hjelp også?? Jenta mi er 10 mnd, og kan vere ganske mammadalt for tida. Eg bruker å ta ho med/plukke ho opp viss eg har sjangs, men lar ho gråte mens eg snakkar til ho, viss eg ikkje har mulegheit til dette (viss eg dusjar om morgonen f.eks og ikkje orkar å ha ho på armen). Då ho var 6 mnd tok eg ho opp så og seie alltid, om eg hadde sjangs eller ikkje (slapp vel det eg hadde i hendene, nesten). Veit ikkje kor lenge denne perioden varer eigentleg, det har gått litt i rykk og napp her eigentleg. Ho hadde ein fase rundt 6 mnd som varte eit par-tre veker, og ein fase nå som har vart i nokre veker.
chiquita Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Hei, jeg har også en sønn som er blitt veldig var på om jeg forlater rommet. Tidligere kunne han ligge og leke i stua mens jeg holdt på i et annet rom en stund. Nå sutrer han veldig når jeg går ut av rommet og min løsning er at jeg tar han med meg rundt omkring i huset. Så når jeg må på do så legger jeg han på golvet utenfor badet sånn at han hele tiden kan se meg, samme når jeg skal lage mat el. Da kan han leke og holde på som vanlig. Jeg vet ikke om du har forsøkt det? Tror uansett ikke at det å overse han i lengre perioder løser problemet ditt - kanskje heller forlenger fasen. Jeg har lest at barna nå er veldig opptatt av tryggheten du representerer når de holde på å bli mer selvstendige med bevegelse etc. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå