Gå til innhold

Holder på å bli GAAAAAL!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag og er 32 fullgåtte uker. Har vert en del bakymret ang meg selv og babyen i magen.... En lang historie litt kort forklart!

Startet graviditeten og vekten på 103,4kg, så var ikke noen lettvekter:p Men når er jeg nede i 96 kg og har vert en del bekymret siden både jordmor og legen min har klaget på at jeg ikke har gått opp i vekt og om jeg spiser mat o.l. Da er det jo klart jeg blir bekymret om alt er i orden siden de maser om det hele tiden.

Sist jeg var på kontroll ba jeg om og få komme på en ny UL kun for å sjekka at babyen vokste, og da sa hun vi skulle snakke om det og andre ting denne gangen da jeg sku på kontroll! Men i dag var det bare DRITT.....!!!!!!!!! Hun sa at jeg hele tiden hadde noe jeg var bekymret for og hun så ikke hvorfor jeg var det. Og hun sa jeg kunne komme på sykehuset for neste KONTROLL!!!! om 2 uker!!! Men det er jo ikke det jeg trenger..... Nå føler jeg bare at jeg er en belastning for ALLE og vet ikke hvem jeg skal snakke med.... føler ikke noen tar meg på alvor lenger...Klarer ikke dette lenger....

Nå har jeg bare lyst og ikke være gravid lenger... for alt har bare vert problemer HELE tiden:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139056121-holder-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gaaaaal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dobernut

Skjønner godt du blir bekymra jeg. Jeg har vært i din situasjon, vært stor med baby i magen og gått ned istedenfor opp i vekt. Fikk en baby på 3200g. Lettvekter men frisk og sterk. Med din utgangsvekt så har du ikke behov for å legge på deg. Og ubevisst så spiser du kanskje litt sunnere? Det gjorde i hvert fall jeg. Man får somregel ikke forståelse i helsevesenet som overvektig og bekymra gravid. Dessverre! Er helsepersonell selv og ser at folks fordommer kommer i veien for behandlingen av pasientene, selv om det er helt forkastelig og etisk uansvarlig. Problemet med overvekt er gjerne at den som sitter der aldri har slitt med vekta og dermed ikke har peiling på hva det innebærer. Si det på neste kontroll at du ikke føler at du blir tatt seriøst og at du faktisk har krav på å bli hørt!

Jeg tror at så lenge babyen sparker og er fornøyd og du føler deg bra så går nok alt bra til slutt. Og jeg er drittlei av å være gravid, bare så det er sagt. Føler meg ubrukelig hele tida. Fort gjort på dette tidspunktet. Sender deg en STOR klem, og ønsker deg lykke til med lillegullet i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...