Gå til innhold

Hva gjør jeg feil når Kenwooden min ikke elter skikkelig? Noen bakeguruer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Kenwood major. Dyr og fin, fikk den til bryllupet vårt. MEN: Det elter jo ikke skikkelig. Skulle bake to brød og satt igang blid og fornøyd, men deigen legger seg bare oppover kanten på bollen. Hva gjør jeg feil? Blir jo en smule irritert når jeg må elte for hånd i tillegg....

Skrevet

Skjer her også. Av og til tar jeg bare og dytter det ned igjen og setter på. Men av og til funker det å bare sette den på høyt tempo og la den gå en del minutter så får det med alt tilsutt..

Skrevet

Ok. Må være noe jeg gjør feil. Jeg dytta deigen ned mange ganger og lot den gå i 10-12 min, men det hjalp ikke. Æsj altså!

Skrevet

prøv å ha i væsken først. jeg bruker den til 4 brød i slengen, den jobber hardt, men brødene blir kjempefine! :)

lykke til!

Skrevet

på min masjin så må jeg ha i vesken først. så jeg har alltid vannet først å blander det med gjær, så legger jeg det andre tørre på toppen. da blir det en fin deg. baker ca 3 brød om gangen=)

Skrevet

Kenwood er oppskrytt!! Har heldigvis bare lånt svigerfars... Men den elter dårlig!! Men ble tipset om å bruke den "K-dingsen" som hører til, istedet for eltekroken... Var litt bedre det!!

Skrevet

Du må nok bruke en slikkepott el og dytte deigen ned mens den elter i starten..Kanskje har du heller ikke riktig mengdeforhold mellom vått og tørt,da blir det gjerne sånn.

Skrevet

men er du sikker på at eltekroken er helt nedi bunnen?

jeg har ikke problemer med dette i det hele tatt...

husk at etter litt bruk så kan skruen i krok/visp og spade skru seg litt inn i selve delen, da vil man få "dårlig" resultat.

Prøv å legg ett tynt lag med kakao i bunnen av bollen, sett i eltekroken og skru på maskinen. Hvis det ikke blir noe forandring i kakaoen er ikke kroken langt nok nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...