Gjest Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 1: Hva synes dere om det? Er det mange små som heter det for tiden, eller er det bare på vei opp? 2: Hvordan utaller dere det? Slik det skrives, altså med G på slutten eller på K på slutten? Jeg utaller det av en eller annen grunn med G, og synes det høres flottest ut. 3: Jeg og mannen innser jo egentlig at det er altfor likt Ludvig, men det er så fristende og bruke det alikevell...? 4: Passer det best med SofiE eller SofiA 5 og siste spørsmål..... hva betyr det? (Tror jeg har visst det en gang) :) T A K K E R F O R A L L E S V A R!:-)
prebs Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 1.Hedvig er nydelig - vil gjerne bruke det selv. Det har vært ganske stabilt de siste årene med 30 nye Hedvig-er i fjor. Med andre ord langt unna topplisten. 2.Uttaler det Hedvik, men ville likevel skrevet med G da jeg synes det ser finere ut. 3.Skjønner dilemmaet. Både Hedvig og Ludvig er blant mine favoritter, men synes at de er litt like til søsken. Eller er de det? Du må nesten smake på det selv. Henrik Ibsen hadde jo en søster som het Hedvig, og det er jo enda likere...; ) 4.Det passer både med SofiE og SofiA, men jeg synes SofiE er absolutt finest! 5.Skal prøve å finne det ut
prebs Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Nå fikk jeg slått opp i min proffe navnebok. Hedvig er et gammel-høy-tysk navn, og både Hed- og -vig betyr kamp og strid. Kanskje et greit navn for en som skal kjempe til seg en plass i en trillingflokk?! =)
Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 både Sofia og Sofie blir oppkalling... min tante het Sofia Madeleine og mannens oldermor Sofie Katarina.... så det er ihvertfall koselig! Etter og ha smakt på navnene litt er jo Sofie ganske fint da... mer brukt men kansje mer koselig igjen? Hehe, kansje ikke drømme betydnigen da, men absolutt fin til en liten trilling tulle da! Ludvig utaller jeg med K men Hedvig med G.... er det lov og utale Hedvig sånn? Tror jeg husker at Ludvig også betyde noe med kamp eller noe sånn... Sofie betyr visdom... flott det=) Synes egentlig det blir veldig likt, men det er jo så nydelige navn da liksom!
monca*84*j12 Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Hei hei... 1.Jeg syntes kanskje det blir litt harry potter? het ikke uglen til harry hedvig? 2. Jeg ville uttalt det som deg med g på slutten... 3.jeg syntes du kan bruke det, men skal du har to så like navn på to av dem ville jeg funnet et som var litt likt til den siste også! 4. Jeg liker SofiE vet ikke hva det betyr...
Baby<3 Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 jeg syns ikke det er noe fint navn i det hele tatt!!!! vet ikke om noen som heter det, tror ikke det er poppis eller på vei opp engang... jeg hadde sagt Hedvig med K på slutten ja jeg ville syns at det er alt for likt Ludvig SofiE =)
sonne Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 1. Ikke min smak. Vet ikke om noen som heter det, hverken små eller store. Har ikke inntrykk av at det er så veldig poppis. 2. Uttaler det Hedvik 3, Synes det er litt likt Ludvig ja. Hadde kanskje ikke gjort noe, men det blir kanskje litt rart når to får veldig like navn og en får et navn som skiller seg helt ut? 4. Synes det passer best med Sofie
Gjest Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Ludvik/Ludvig er kjempefint. Hedvig liker jeg ikke, dessuten ALTFOR likt Ludvig! Ludvik, Sofie og Emilia =)
Gjest Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Hei alle sammen, og tusen takk for at dere tok dere tid til og hjelpe meg litt! Er egentlig ikke helt enig i at alle tre bør få så like navn selom to har det.... bør vel egentlig ikke være det engang. Det bli jo enda mer rart, og vanskelig hvis "tredje trilling" også skal få et helt likt navn. Barna kommer sikkert ikke til og bry seg så mye om det heller tenker jeg.... Men endrer ikke på Ludvig unansett. Har forelsket oss sånn i det, at det praktisk talt er umulig og gi slipp på navnet... Sofia er egentlig finest synes vi. Men må inrømme at jeg spesielt blir utrolig påvirket av at nesten halvparten her inne synes Sofie er finere.... kommer liksom noen tanker om at da er Sofie bedre, siden flertall mener det.. Men som sagt, vi må vente og så med tullene. Er hun en Emilia, Olivia eller Hedvig? Og er den andre en Sofie eller Sofia? Trodde vi hadde bestem oss, men tror heller det er bedre og vente og se:) Flere svar ønskes gjerne!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå