Gå til innhold

Usikker framtid i møte.....

Springbaby2012

Anbefalte innlegg

Jeg har en utfordring ift jobben. Jeg har akkurat skiftet jobb, og har nå et vikariat ut februar neste år. Jeg er usikker om jeg får noe videre. De har sagt de skal prøve å ordne meg jobbe videre, og at de ønsker meg i jobben. Men de vet jo ikke at jeg er gravid ennå. Jeg er bare 6 uker på vei, og ønsker ikke å fortelle noe ennå. Men jeg vil jo ikke klare å skjule det til februar!

Det jeg vet er at det blir et nytt vikariat ledig i mars/april, men jeg er redd for er at jeg ikke får det pga min graviditet. Det er også sjanse for at jeg kan få 50% videre jobb. Men det vet jeg ikke om jeg har råd til. Hvordan er det med dette at man skal ha jobet 6 av 10 mnd, regnes det fra den datoen man skal gå ut i permisjon (altså 3 uker før termin), eller regnes det fra termindato?

Hva om jeg blir sykemeldt før vikariatet går ut? Får jeg sykepenger etter februar da?

Huff det er så mange ting som er usikkert nå!

Blir veldig glad hvis noen kan gi noen råd på veien....

Fortsetter under...

Jeg er i nesten samme situasjon. Gravid i 5. uke og har vikariat fram til nyttår med store sjangser for videre engasjement/kansje fast stilling. Men ingen på jobben vet at jeg er gravid, og jeg er redd for at de ikke vil ha meg der videre hvis de finner det ut. Når må man fortelle arbeidsgiver at man er gravid? Skal nok greie å skjule det fram til nyttår, men det føles som jeg går bak ryggen til sjefen min. At jeg lurer dem på en måte for de må jo finne en vikar for meg om noen mnd dersom jeg blir fast ansatt.

Noen som vet hva vi bør gjøre nå?

• 2 uker senere...

Hei,

Skjønner hvordan du har det. Jeg har permisjon fra fast stilling et annet sted enn der jeg nå jobber, men i samme etat. Der jeg jobber nå hadde jeg et vikariat fram til 31 desember.

Jeg fortalte tidlig til sjefen min at jeg var gravid, da jeg har et yrke som gjør at jeg må omplasseres på en annen avdeling under graviditeten grunnet risiko. Nå har jeg fått vikariat videre til sommeren, og er kjempeglad. Regner med å ha fast jobb innen jeg er tilbake fra fødselspermisjon.

Jeg tror reglene er sånn at vi som er gravide stiller på lik linje som alle andre. Dersom bedriften som en jobber for skal ansette folk i vikariat går det på ansinitet i bedriften. Har du allerede jobbet som vikar skal du gå foran nye søkere.

Husk at selv om du er gravid så stiller du akkurakt likt som om du ikke hadde vært det!!! Om du er best for jobben er du det, uansett...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...