Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #1 Del Skrevet 6. november 2008 Hei det hadde vært kjekt om dere som arbeider i bhg kunne ha laget en liste av hva slags klær dere anbefaler av ute klær til ei lita ei på 1 år. Tenker da på hva slags klær opplever dere gir sjeldne våte og kalde barn?er det store forskeller på de dyre Reima dressene og de man får kjøpt på cubus o.l? Hvilken dress, sko ,støvler, votter, osv.. Håper dere kan hjelpe meg med dette, skal snart handle inn til jenta mi begynner i bhg og vil gjerne ha det beste for henne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139055478-liste-av-hva-slags-kl%C3%A6r-dere-anbefaler-av-ute-kl%C3%A6r-til-en-1-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #2 Del Skrevet 8. november 2008 Vel, jeg jobber ikke i barnehage helt enda, men har gått 1 år på førskolelærerutdanninga + at jeg har ei jente som er 2,5 år nå. Hun begynte i bhg når hun var 16 mnd. Vi har hatt reflex, troll, reima og stormberg dress (til nå) og jeg er mest fornøyd med reflex egentlig! Jeg følte jeg fikk mest for pengene for den, hun var aldri kald eller våt... Brukte viking gore-tex i hele fjor vinter og kjøpte det igjen i år. De er gode og varme, har også sett at en god del av de andre barna på hennes avdeling har samme typen (og mange av de er rundt året) Janus og sparkjøp sin ull har vi brukt masse og jeg er kjempe fornøyd med det! Det holder seg i fasongen så lenge man vasker det riktig Håper dette hjalp deg litt i hvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139055478-liste-av-hva-slags-kl%C3%A6r-dere-anbefaler-av-ute-kl%C3%A6r-til-en-1-%C3%A5ring/#findComment-139069897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #3 Del Skrevet 8. november 2008 Hei. Jeg har jobbet i barnehage i 9 år, to forskjellige barnehager, men kun på småbarnsavdeling. Jeg har også en fem-åring. Anbefaler sterkt å bruke ullundertøy hele vinterhalvåret; body og stillongs eller strømpebukse. Jeg bruker tynne ullsokker til stillongs da barna ikke blir kalde hvis de skulle bli litt våte/svette. Heller en tynn ullsokk i goretex-støvler enn bomullsstrømpebukse og rakksokker som blir trangt og derfor kaldt. Inne i barnehagen er det greit med ullundertøy med en liten kjole over - trenger ikke bli kjedelig selv om man bruker ull. :-) Anbefaler Tom og Trine-ulla fra Sparkjøp so nevnt over - billig og bra - kan bestilles på nettet. Jeg har også kjøpt en tynn ulldress fra Janus (fås på Obs og Bogerud) som jeg bruker under dressen og prinsesse-ull fra Janus. Datteren får dermed to tynne lag med ull under dressen, og holder seg varm og tørr samtidig som hun beveger seg godt. Er veldig fornøyd med reima-dressene, men har også prøvd andre pga prisforskjell. Dressene fra Kapphal kom like godt ut som Reima på en test for et par år siden. I år kom Friends-dressene fra Obs bra ut, men de tror jeg de er tomme for. Vil uansett ikke anbefale dresser med uttagbart bevernylonfor da de er trange, ubevegelige og "svette". Synes det er flere fine goretex-støvler til barn, i forskjellige prisklasser, må bare passe på å impregnere dem. Cherrox er supert når det ikke er kuldegrader. Anbefaler også lue av ull, mange luer er i 100% akryl (reagerer selv med eksem hvis jeg bruker akryl), og det er også meget lettantennelig. Tenker med gru på akrylluer i nærheten av bålet når barnehagen er på tur. Dette ble litt langt, men synes det er så trist med barn som har feil utstyr i barnehagen, gjerne kjøpt for en dyr penge. Har brukt ull på jenta mi siden hun ble født - hun er sjeldent syk. :-) Lykke til med innkjøring i barnehagen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139055478-liste-av-hva-slags-kl%C3%A6r-dere-anbefaler-av-ute-kl%C3%A6r-til-en-1-%C3%A5ring/#findComment-139070116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå