¤ LilleMi ¤ Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Kan man gi stekt pølse med potetstappe til baby på 10 mnd?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Nei, det ville jeg ikke gjort. Altfor mye salt i ferdigmat som ikke er spesielt beregnet for barn.
Gjest mphs Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Hjemme laget potetstappe uten salt er ok, men det er mye salt i pølsene og de skal ikke ha stekt mat.
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Ja, det kan du. Så lenge det ikke er salt i det du serverer vedsiden av pølsene (eller annen mat) kan de spise det. Og ja, du kan også servere stekt mat. De kan spise det samme som oss. bare pass på at det ikke er for mye salt. Bruk urter som smakforsterker istedet. hadde en prat med hs om dette i dag, lurte på det samme som deg
*ønsker nr 2* Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 JAh, hvorfor ikke.. Når min sønn var 8-9 mnd(jul i fjor), spiste han komplett julemiddag og nyttårsmiddag.. Han ahr aldri vært fan av middagsglass, spiser heller det vi spiser
Isabella12 Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Pølser er jo både salt og fett, så er det egentlig noe poeng å lære et barn på 10 måneder å spise det? Men sikkert ikke farlig av og til.
ulydia Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Eg hadde nok ikkje gitt eit heilt måltid med denne maten, pga saltinnhald og pga steikeskorpa på pølsa. Men eg hadde ikkje bekymra meg for å gi ein liten smak. Vesla mi skal alltid smake på vår mat, og blir heilt vrang om ho ikkje får lov. Eg bruker å gi ho babymat først, så får ho smake litt av vår mat etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå