Gjest Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Vi begynte med nattavvenning for noen uker siden og ble overrasket over hvor bra det gikk. Vi beholdt et av måltidene og hadde tenkt å avvenne med det denne uken da vi ville ta avvenningen gradvis. Etter bare noen netter begynte lillegutt å sove hele natten fra ca 22.30 (siste måltid) til 05.30 (det er da vi tar morgen) uten å våkne en eneste gang. Men så etter ca en uke med bra søvn begynte han å våkne igjen. Våknet tidligere og tidligere og det har bare blitt vanskeligere å få han til å sovne igjen. De to siste nettene har han våknet gjennom hele natten, og i natt har han våknet opp til flere ganger i timen. Han har også begynt å våkne til på kvelden igjen, noe han ikke gjorde den første tiden etter at vi tok nattavvenningen. Nå kom jeg til å tenke på at vi den siste tiden har gått over fra å gi han grøt fra småfolk til kvelds til grøt fra nestle. Først blandet vi de to grøttypene, men de to-tre siste kveldene har han fått ren nestlegrøt. Er litt usikker på når vi begynte med dette, men tror det var for ca en uke siden, og det kan i så fall stemme med tidspunktet for når han begynte å våkne opp igjen. Men kan det være så enkelt som å bytte tilbake til småfolk? Synes liksom det er litt rart også siden situasjonen har blitt gradvis verre. Noen som har fått reaksjoner på grøt og som har hatt suksess med å bytte merke? Evt noen som kan tenke seg noe annet som kan hjelpe på nattesøvnen?
Gjest Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Glemte å nevne at mannen min sa at lillegutts mage har rumlet hele natten.
reenie Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 hmmm begynner nesten å tro det kan være det!Her sov vesla fra 19 på kvelden til 0730 på morgenen,og våknet 1 gang for nattmat. for ca 3 ukers tid siden begynte vi med grøt på kvelden(nestle hvetegrøt 4mnd) og ca på samme tidspunkt begynte snuppa å våkne flere ganger hver natt,for å spise! nå våkner hun i 23 - 02 -05-07 ca noe sånt,og det hver natt!!!!!!! wææææææææææ vet ikke hva i alle dager jeg skal gjøre,har trodd frem til nå at det var tenner på vei,men begynner å lure siden du sliter med samme prøblem! Hvor gammel er bebisen din??
Gjest Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Mini er 9 mnd så han har jo fått grøt en stund. Vet det er mange som opplever det samme som du når de begynner med grøt. Prøv å gi grøten litt tidligere på ettermiddagen og ikke like før leggetid, det sies å skulle hjelpe.
reenie Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Å,ok tusen takk!Da prøver jeg det i morgen:)
Nordhagenjentene :) Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Da vi begynte med grøt ble leggingen vanskeligere, hun våknet etter max halvannen time for mer mat. så nå gir vi velling på kvelden og da får hun tydeligvis i seg mer, hun våkner etter 5,5 timer for flaske på natta... Trolig ble hun bråmett av grøten på kvelden og fikk ikke i seg nok til at hun sov godt.... Jeg gir HIPP grøt om formiddagen og Nestles maisgrøt i vellingen (siden den blandes ut i mme).
rampete robin Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Samme symptomer her. Nestle maisgrøt til 4,5 mnd baby. Men vi gir grøten kl 12 på dagen... Tarmene og magen skal vel bare gå seg til litt...
Gjest Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Vi byttet tilbake til småfolk i går og i natt sov han hele natten igjen. Riktignok så fikk han for seg at det var morgen 04.40, men det er ikke første gang. Er litt tidlig å si helt sikkert at det var grøten som var problemet, men kommer nok til å gi småfolk i tiden fremover for å være på den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå