Gå til innhold

Seteleie noen, i uke 36??

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på kontroll i går, uke 36. Så ikke lenge igjen til den lille kommer!! :) Fikk vite at han ikke har snudd seg, altså er i seteleie. Skal til sykehuset neste uke får å ta UL og røntgen, se ann setefødsel eller keisersnitt. Er førstegangsfødende så dette ble litt mye for meg, hadde holdt i lange baner med normal fødsel med hode nedover :)

Noen andre i lignende situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139054623-seteleie-noen-i-uke-36/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved forrige svangerskap så var min lille også veldig glad i å ha rompa nede... og i uke 36-37 var han fremdeles sittende... men leste en plass (husker ikke hvor...) der d var tips for å prøve å få baby'en snudd selv som jeg prøvde og jammen funka d som bare d! :)

Tipset var å stille deg på alle fire (doggystyle...kremt...) og stå slik å småvugge i 10 min tid f eks morgen og kveld...

'Jeg gjorde d en morgen jeg og jammen snudde han seg ikke lenge etter... og d kjentes godt alts.. hehe..

men han fikk nå hodet nedover, den riktige veien og d ble normal fødsel :))))

Verdt å prøve iallefall :)

Lykke til!

forrige svangerskap i 06 fant vi ut at lillemann satt som en konge ;)

men på sus er d policy å foreta vending før man får mulighet til å tenke

på keisersnitt.

50% sjangs for at det er et vellykket forsøk. og det er noe omstridt.

men setefødsel er en risk det og.

i vårt tilfelle var vendingen velykket.

var på kontroll hos jm i uke 38 og hun kunne ik kjenne at hode var festet, så hun henvendte oss direkte til sus for ul.

hvor det ble bekreftet seteleie.

vi ble sendt videre for å vende, av ovenfornevnte årsaker.

ble lagt på en benk, fikk noe for å roe ned livmora og en lege utførte vendingen. ikke noen behagelig opplevelse. men det funka.

ble fulgt opp etter på pga hva som kan skje.

(morkaken kan løsne, spontan ri aktivitet, vannavgang osv)

nevner og at jeg fødte på dagen 1 uke etter på!!!

ville bare dele min opplevelse, og fødselen var naturlig og

uten noen alvorlige komplikasjoner! det kom en gutt med hodet først :)

Jeg føler at lillegutt sitter med rompa ned å stanger med hodet i ribbeina.. Men jeg er ikke sikker, skal på kontroll på tirsdag, så da håper jeg at jeg får vite mer. Er litt stresset for at det skal være sete, har ikke noe lyst å føde slik å har egentlig ikke lyst å ta keisersnitt heller.. Vil jo gjerne oppleve det å føde på en vanlig måte:) Selv om jeg sikkert angrer den dagen det skjer... hehe

I uke 36 nå og jeg vet han sitter... Var på kontroll for en uke sida og fikk beskjed om seteleie, og skal på ny kontroll om litt over en uke. Ifølge jordmor er det gooood tid igjen til at han skal snu seg, men det er jo ikke det jeg får lese her inne. Jeg skal forsøke tipset over her om å stå i doggystyle og vugge litt, hehe :)

Annonse

Det går an å prøve akupunktur for å snu babyen i uke 36, det er ikke garantert å virke, men det skal gi større sjanse for at den snur seg av seg selv uten snuing på sykehus med mulige kjipe bivirkninger.

Jeg tror det bare er en behandling som består av varmebehandling (ikke nåling) av et punkt på foten, og så må man gjenta behandlingen hjemme selv i et visst antall dager. Kan jo være verdt et forsøk, ei venninne av meg mener det sparte henne for en setefødsel...

Skrev for litt siden at jeg trodde lillegutt lå i sete. Var på ul på søndag av ulike årsaker, da var hodet ned:) Lykkelig ble jeg da. Å i dag sjekket jordmor å nå er hodet festet!! Vet ikke hvorfor jeg trodde rompa var ned, men syns vel det jeg kjente under ribbeina var litt lite.. hehe

Håper babyene snur seg for dere:)

Jeg er i uke 35 nå og lille snuppa mi har heller ikke snudd seg. Så blir en tur på sykehuset for ekstra UL for meg også i nærmeste fremtid. En ting er nå sikkert, ut skal ho...enten på den ene, andre eller tredje måten ;-) Men håper jo så klart ho snur seg snart, og at alt går knirkefritt...hehe

Åh, jeg er litt usikker på om han har snudd seg eller ikke! Det kjennes som om hodet ligger opp og han sparker litt mot underlivet mitt, men samtdiig har det også kjentes som om han har hikket veldig langt nede... Lurer på om han først snudde seg med hodet ned, og så har snudd hodet opp igjen! Skal på jordmorkontroll i dag, håper hun klarer å finne ut av det, for hun har ikke klart å kjenne det helt før... (er i uke 35)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...