Glad_mor_85 Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Melken min kom greit igang etter 2 dager, har begynt bli helt hvit nå, men gutten min skal ha mat helst hele tiden, og jeg rekker ikkke fylle opp puppen, og han blr aldri helt mett, bare sovner osv. Inatt opplevde jeg at han var skrikete og veldig sulten,,men da jeg ga han brystet gadd han liksom ikke starte å suge,men bare var hysterisk, men min melk må suges opp liksom. Blir helt frustrert og vet at det heller ikke er bra. Hva kan jeg gjøre som garantrt får opp produskjonen fort og kanskje får en mer mektigere melk?? Hjelper amme-te fks?? Han får mat ofte så det er ikke det som er prob. Klaret fullamme 2 mnd sist og vil gjerne klare det ihvertfall like lenge. mvh
3småtroll♥ Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Det er mest sansynlig ikke lite melk hvis han spiser ofte og bare er fem dager så lenge melken har kommet ordentlig;) Og som du vet-jo mer du stresser, jo mindre melk:) Det kan jo være noe helt annet? Kommer det mye melk når utdrivningen setter i gang? Da kan babyen bli urolig og skrikete pga de ikke får svelget unna. Dette fører også til luft i magen... er du sikker på at han er sulten hver gang du legger han til?Kanskje han våkner av luftsmerter og egentlig trenger å rape? Husk når de er så små så er det ikke så lett å "lese" de enda og vi mammaer er da raske til å slenge ut puppen! Kanskje det kan være lurt å se om han må rape el noe annet først? Amme-te sies å være effektivt, men du kan også ta deg en alkoholfri øl eller bruke maltekstrakt- det har god effekt på produksjonen. Spis havregrøt- det også hjelper:) Men prøv å slapp av mellom slagene! Du sier han ofte sovner til puppen- kanskje en sutt hadde vært noe? Så kunne han suttet på den for å sove/kose og tatt puppen når han skal ha mat? Uansett får du ha lykke til- og for all del-ikke gi opp! Det er faktisk mange som ikke får melk før 4.-5. dagen så han lider nok ingen nød;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå