Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Det gjør så himla vondt! Det hjelper lite å få tassen til å sove lenger mellom hver mating når jeg ligger våken med sprengte bryst likevel. I natt var jeg oppe mellom hver måltid og tømte litt i hvert bryst. Tør ikke pumpe meg masse i redsel for at melkeproduksjonen skal øke enda mer. Har nok i massevis som det er.... Noen gode råd?? (Er forøvrig sprengt om dagen også, men da er jeg jo våken og kan småtømme litt innimellom....)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Prøv og pump bare litt slik at værste sprengen går over om natta så tror jeg det vil regulere seg selv. Her har det regulert seg helt selv, hadde litt små spreng 2-3 netter når hun begynnte og sove natta rundt men gikk fort over (men hadde ikke så spreng at det var vondt).
Crhanne Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Vær flink til å legg barnet til puppen.. få han til å tømme puppene godt før natten starter. Så går det seg til etterhvert. Ellers vil jeg anbefale at du ikke pumper ut melk,med mindre det er fare for brystbetennelse. For da vil melkemengden øke, å barnet ikke klare å drikke all melken, å du vil fortsette å ha melkesprengte pupper.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Det vil gå seg til, prøv å hold ut og pump så lite som mulig. Tulla vår drakk bare én gang om natten i begynnelsen, og fra hun var 2mndr sov hun natta igjennom. Jeg ble kjempesprengt, og våknet. Jeg begynte å pumpe meg selv (så mye jeg klarte) før jeg la meg for å slippe melkesprenget. Det hjalp, og etterhvert hadde jeg ikke melkespreng i det hele tatt. Det jeg pumpet ga jeg til henne etter pupp før hun la seg for kvelden, da var hun god og mett :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå