ungmortil3 Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Har kjøpt brettebleier nå fra nøstebarn, utenpå brettebleie skal du ha en brillebukse deretter en ullbukse. Ullbuksene skal du omtrent ikke vaske men bare henge til tørk om de er blitt våte, det er jo fordi at de er laget av ubehandlet ull som danner lanolinsåpe. Men jeg lurte på med de brillebuksene, skal du bytte de ut for hver gang du bytter brettebleia, eller går denne med til en brettebleie til så lenge den er tør og ren? Lurte på det siden jeg har kjøpt en startpakke der det fulgte med 9 stk 50 - 60, tenkte at det kunne bli litt lite om du skulle bytte ut de for hver gang som man gjør med brettebleiene. Da må jeg jo vaske brillebuksene for hver dag til og begynne med.
anette&tutta mari :) Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Hvis brillebuksa er helt tørr så burde du kunne bruke den på flere bleier ja. Har ikke brukt brillebukser jeg, ingen lekkasjer verken med tiss eller bæsj med kun brettebleie/formsydd og ull. For min del virker det bare som mer vask med brillebukser i tillegg!
Pappalille Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Jeg har litt trøbbel med å finne brillebukser og ullbukser jeg. Kan noen hjelpe? Jeg kan _ikke_ strikke, så det er ikke en mulighet for meg =)
ungmortil3 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 Jeg kjøpte alt på nøstebarn, kan kjøpes i både startpakker og stykkesvis. www.nostebarn.no. Har enda ikke fått testet de ut, men alt så veldig fint ut.
ungmortil3 Skrevet 6. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2008 Gratulerer med graviditeten foresten
Pappalille Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Takker for svar og gratulasjoner =) Er i uke 29 nå da, så det begynner å synke inn at det kommer en ny sjef i huset snart. Den gamle sjefen (katten) aner ikke hva som venter henne stakkar. Rett før vi begynner å øve oss med tøybleier på henne =p
dirgni Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Hører noen som sier at de ferdige ullbuksene faktisk holder bedre tett enn de man strikker selv :-) Jeg kan heller ikke strikke ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå