Gjest Trollbundet Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Sambo fortalte meg det for noen dager siden.Han hadde hørt om det på radioen for en stund siden sa han. Jeg synes det er råttent VIST DET ER SANT! Greit nok å ikke begrave hesten ute i hagen,den er jo så stor,men katten,hunden eller fuglen for den saks skyld! Hvor skal man ellers gjøre av dem? Brenne dem?? De er jo familiemedlemmer de og! må få en verdig begravelse de og synes jeg! Eller er det bare i rekkehus/borettslag de mener?? Jeg skjønner det ikke likevel jeg..Dessuten råtner de jo opp..Ingen synlige tegn under jorda etter dem..Uff...
Gjest Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Tror det stemmer ja. Og det er nok fordi villdyr kan lukte de, og begynne å gravde de opp igjen.. Vi har kremert dyr å gravd de ned.
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Det syns jeg er rart... som du sier, de råtner jo. Er de livredd for organisk materiale eller? Vi begravde alle mine 3 hamstre når de døde (ikke samtidig da) i blomsterbedet til mamma. Pappa snekret kors og greier, og vi lagde fint til med skoeske med bomull og la oppi tegninger og favorittlekene deres. Jeg syns det var veldig fint første møte med døden for meg og min bror.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Hmmm... Kan godt hende det er tilfelle, men jeg har aldri hørt om det. Selv begravde jeg hunden min i hagen til pappa. Hun var vel og merke kremert, men hun ble begravd i hagen. Ville ha en fin liten grav der jeg kunne minnes henne når jeg savnet henne. (Bare så himla synd at pappa flytta et par år etterpå...) Kan jo være at det er noe regler om det p.g.a. bakteriefaren eller noe. Aner ikke jeg...
Gjest Trollbundet Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Men de dyrene som vi har begravd før da?? Ingen villdyr har gravd der! Dessuten er det ikke mye villdyrene her jeg bor (møre og Romsdal).Ingen ulv eller Bjørn). Heldigvis har jeg ikke mistet noen kjæledyr nå,så er ikke aktuellt riktig enda.. Hva koster det egentlig å kremere de da??
Gjest Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Det kommer an på størrelse på dyret. Vi betalte nesten 2000 for kremering av hund+urne.. Det er ikke bare ulv og bjørn som kan grave opp døde dyr, men også fugler, rev, grevling, oter til og med katter.
Gjest Trollbundet Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Sauen ruger for harde livet : Ja,det sa sambo,at det var noe med organisk materiale.Skjønner det likevel ikke jeg da.. Hva med de som bor nære kirkegården da? Det kommer vel slikt fra mennesker også vel?? Det fins vist kirkegårder for kjæledyr også (koster penger),men det er jo akkurat det samme da..Det kommer visst organisk materiale da og..
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Ja, kirkegårder for mennesker - dyr som dør i skogen - alt sammen er jo organisk materiale som er nødvendig for at økosystemet skal fungere. Nei, la oss brenne alt som er levende og pakke det inn i plastikk, så nedbryterne stryker med =) (hehe, jaaada, jeg overdriver for harde livet!)
Den drygaste Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 det høres jo ikke helt normalt ut, for det er jo den mest naturlige ting i verden. Dyr dør hele tiden og brytes ned til jord. så at ikke folk skal kunne begrave dyrene sine er tull!
Gjest Trollbundet Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 jeg vet ikke,det kan godt hende jeg kommer til å kremere katten (eller andre kjæledyr vi kommer til å skaffe senere),men akurat nå kunne det ikke fallt meg inn! Graver jo bare dyret litt ekstra langt nede da.Alltid gått bra før!
Gjest Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Ehhh, hva skjer om man begraver kjæledyret sitt likevel da? Kommer politiet å tar oss?? haha
Fisemusas-musefis... Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 skal vi hive de i søpla da eller? det er jo virkelig dyrmant... kjøre de til dyrlegen er jo altfor langt...
Ajam Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Vi har begravd våre kjæledyr i hagen. Min familie syns det er viktig at de får en verdig begravelse. Har gått greit hittil med tanke på ville dyr. Men å kremere, for så å begrave er også en løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå