mastermind Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Når de har blomstret av, skulle man ta av ved 3 eller 4 ledd. SKal man skjere, klippe, knekke hva? Og hvor? over, under eller midt på? Hva med orkideer som har mer enn 1 gren? Og skal de vannes på samme måte uten blomster som med?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 3. ledd syns jeg det stod i den forrige tråden. Selv har jeg klippet stilken helt ned (nedi bladene liksom) og det kom opp ny, blomsterfylt stilk senere )
Gordonia Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Jeg ble fortalt at man ikke skulle klippe orkideer. De skal visne uten at man gjør noe, så mine orkideer gjør jeg ikke noe med og de er fulle av blomster.Av og til visner de hele stilken, noen ganger bare til ett av ledene. Når pinnen har stått en tid kommer det nye grener med blomster på den delvis visnede pinnen og da tar jeg bare vekk det som er brunt over leddet. De skal vannes som vanlig, men det kan lønne seg å gi litt gjødsel i ny og ne. Mine kom som en rakett med litt gjødsel. Hørte at det er lurt å etterfylle litt orkidejord når det begynte å minke i potta... Har selv etterfylt litt, men vet ikke om det har gitt noen effekt..
*Netta* har 2 prinsesser <3 Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Jeg klipper ikke av orkideene mine før hele stilken har visnet jeg... Da kommer de fine og flotte opp igjen Har 5 orkideer som har levd i stua mi i en årrekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå