Gå til innhold

Måltider til din baby på ca 6mnd....TRENGER mange svar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er så utrolig i tvil på måltider - antall, tidspunkt osv til lille jenta mi på snart 6 mnd.

Hun spiser som følger:

7-8 - pupp

9-10 - grøt og litt pupp etterpå, det hun vil ha.

15-16 grøt og litt pupp etterpå, det hun vil ha.

Pupp imellom de to grøtmåltidene.....

Er dette for mye grøt?? Er så redd for at hun skal få for lite pupp....

Skrevet

Hun spiser jo det hun vil ha, så hvordsn kan det bli for lite?

*skjønte kanskje ikke pørsmålet*

Skrevet

Hei.

Hvis du vil opprettholde melkeproduksjonen så anbefaler jeg å gi pupp før grøten. Det måtte vi gjøre, for tassen nektet å ta pupp i det hele tatt i løpet av dagen hvis jeg ikke gjorde det sånn.

Her er hos oss, sånn ca:

kl 01 pupp

kl 04 pupp

våkner kl 06-06.30, tar da avogtil pupp. Sover litt til, står opp 07.30

kl 09 grøt

kl 13-14 bananmos, grønnsakspure el.l

kl 18 grøt

kl 19 pupp i senga

Tilbyr pupp før alle måltid, av og til vil han ha, toppen 1-2 ganger i løpet av dagen.

Nå får de mye næring fra den faste føden, så det er naturlig at de ikke vil ha så mye pupp. Jeg har pumpet meg en del og brukt i grøten for å sikre meg at han får i seg de gode stoffene i mm. Hvis hun har våte bleier så får hun i seg nok væske :)

Skrevet

Jenta vår er 6 mnd om en drøy uke, og hun får mat slik;

ca kl 7 pupp

ca kl 10-11 pupp og grøt etterpå

ca kl 14-15 pupp

ca kl 17-18 pupp

Og pupp ca 2 ganger om natten (*hikst*). Vi har gjort det slik siden hun sliter litt med hard mage, så tør ikke ta helt av på grøten enda. Men hun virker fornøyd da. Bortsett fra våkingen om natten... Tenkte å gå over til mer grøt neste uke, får håpe det hjelper.

Men så lenge hun er fornøyd er det vel greit? Fyller hun bleia greit med både det ene og det andre og virker tilfreds tror jeg ikke du skal bekymre deg. Og har du kanskje mm i melken? Da blir det jo endel pupp likevel ;)

Skrevet

Takk for svar!

Er nok litt redd for at hun skal få for lite av de gode stoffene i mm min og at produksjonen skal bremse helt opp.... :-)

Har slitt litt med at hun veier litt lite i forhold til sin egen kurve, så fikk beskjed av HS å gi grøt FØR mm, men da kommer jo problemet med at hun ikke alltid vil ha pupp... grrrr ikke lett det her.

Hun har stort sett fine våte bleier, og bomelommer fint også så det er nok mer disse antistoffene og produskjoenen jeg trenker på.

Noen andre tips eller råd? :-)

Skrevet

Jeg har faktisk også gått til det skrittet å pumpe meg og gi mm med skje i de periodene når han nektet puppen som mest. Da gapte han villig opp :)

Men vi har slitt med å få i han pupp i det hele tatt i løpet av dagen da.

Vi fikk også først råd om å gi grøt først og pupp etterpå. Dette resulterte jo i at han nektet pupp.

Da begynte jeg å gi pupp først, og han spiser faktisk like mye grøt etter puppen som han gjorde før :)

Skrevet

6,5 mnd her, har fått grøt fra 4.

07:morgenpupp

09 grøt og deretter pupp

13: pupp og deretter nestle yogurt

16: middag og deretter pupp

19: grøt og deretter pupp

Har med andre ord to pupp-måltid og 3 fastføde måltid. gir fast føde før pupp fordi jeg vil hun skal lære seg å spise. GIr jeg pupp først spiser hun seg mett.

Kommer an på om du vil ha amming eller fast føde som mål.

Skrevet

Jeg ønsker å kunne amme så lenge som mulig fordi det er så mye allergier fra far siden.....

Men jeg vil jo gjerne at hun skal spise fast føde også.... hun trenger det for å ikke gå ned i vekt. Hun er liten nok fra før....

Blir 6mnd 17 november og veier i dag 6310 gr og er 64cm...

Skrevet

hei!

til dere som har barn som får hard mage når de stater med grøt, tilsett litt sviske i grøten, sånn purre ikke saft. Det hjalp veldig med min første.

Skrevet

Ville kanskje gitt et grøtmåltid og et med grønnsaker og ellers ammet. Da

opprettholder du produksjonen og hun lærer seg å spise sunne grønnsaker!

Skrevet

Tips: På obs! har de sviskepurre med eple, den er MYE bedre på smak enn den rene sviskepurreen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...