Gå til innhold

Er jenta mi tykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om jenta mi på ca. 14 1/2 mnd er litt "tykk".

Vi målte henne her om dagen til ca 78 cm. I går veide vi henne med klær og bleie, ca 11,3 kg.

Hun har nesten alltid ligget på den nest øverste streken på "helsestasjon kurven".

Jeg synes hun ikke ser tykk ut, bare "god å ta i" :)

Men magen hennes er kjempestor! Vi får nesten ikke gensere over magen lenger (i den str. hun til vanlig bruker, 86).

Jeg vet ikke om magen skal være så stor eller om noe er galt jeg.

Hun har til tider mye luft i magen, men virker ikke som hun plages av det. Hun har med andre ord ikke mye vondt i magen.

Hun spiser frokost, lunch og fruktmåltid i barnehagen.

Hjemme får hun middag (ofte glass) og grøt + melk til kveldsmat.

Helt vanlig kosthold.

Er jenta mi mer enn kun god å ta i?

Hvor mye veier deres barn på samme alder?

Skrevet

det høres ikke ut så jenta di er "tykk" bare god å ta i ;) og det er ingenting galt i.

mi er 14mnd og veier 9300kg og er 76cm. men hun har alltid ligget nederst på vekstkurven. mi er tynn.. vis du er bekymret så ta og ring hs:)

jeg tror ikke det er noe galt med jenta di =)

Skrevet

Neida, hun er vel ikke tykk :) Bare bebilubben :) Helledussan :) Og så lenge hun er innenfor normalen skal du i hvertfall ikke tenke på det...

Skrevet

Neida, hun er vel ikke tykk! I den alderen hun er i er det vanlig at de er litt god og rund og at magen strutter godt ut. Det kan den komme til å gjøre i flere år enda. Absolutt ingenting å bekymre seg for! Vær glad for at jenta er frisk og at hun spiser. Jenta vår blir ett år på tirsdag. Har ikke veid og målt henne på et par måneder, men kan anta at hun er rundt 11 kg og 75 cm. Frisk og sunn og spiser godt.

Kos deg med den flotte jenta di ;)

Skrevet

Så lenge ho held seg til kurven sin og innanfor normalen ville eg ikkje bekymra meg eit sekund. Det er greitt å ha litt å gå på... Då eldste vår var 10 mnd var han 74cm og 9,5kg, men i og med at han hadde eit par sjukdomsperiodar etter det, var han framleis 9,5kg (men 79cm) då han var 13 mnd. Han hoppa ned to kurvar der. Veldig glad for at han hadde litt å gå på frå før ja.

Skrevet

Synes jenta di høres helt normal ut jeg, magen strutter ofte på de små. Men hvis du synes den strutter mer enn på andre barn eller får inntrykk av at hun har magesmerter kan det være lurt å ta en tur til legen for å utelukke at hun reagerer på noe.

Hun er ikke for stor, høres helt vanlig ut.

Kjenner ei på 1,5 som veier 16 kg jeg, det er stort! Men noen er store og noen er små, sånn er det bare!

Skrevet

tror ikke hun er tykk, bare litt å ta i som du sier.. beibi lubben:) snuppa er 14mnd men sist vi var på kontroll var hun 1 år å 9 dager.. hun var da 72,5 og 8970gram hun har lagt mitd mellom gjennomsnitt og det som er normatl.. altså den store breie som er normalt å på den er det en strek som e gjennomsnitt å ca mellom den å nederst på normalt har hun lagt.. om du skjønner.. det har hun gjort på både vekt å lengde..

Skrevet

NEI!

Gutten min veier 11,3 og er 1 cm lavere enn jenta di.

Han følger en av de øvre vektkurvene, men har i det siste begynt å flate litt mer ut fordi de gradvis beveger seg mer i denne alderen.

Det har ikke falt meg inn å tenke på at han er tykk.

Bare slik babyer skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...